Slider

Midnattsloppet 2013

8/01/2013



Vajaa kuukausi sitten havahduin siihen, että Midnight Runiin oli enää aikaa 8 viikkoa. Päätin siis aloittaa systemaattisemman juoksemisen ja tekniikkaharjoitukset. Noh, mites sitten kävikään.. Enhän mä käynyt kun sen ruhtinaaliset 2-3 lenkkiä juoksemassa viime kuussa. Kaikki muu vaan tuntu niin paljon kivemmalta, kuten jumpat ja salikokeilut.

Nyt elokuun ensimmäisenä päivänä mun on todettava, että juoksu on tässä kuussa, ja mun koko tämän vuoden lenkkisaldo on laskettavissa erittäin todennäköisesti kahden käden sormilla. Näinhän sitä valmistaudutaan juoksuun, kyllä :D! Täytyy nyt vähän ryhdistäytyä tuon kanssa, edes viime metreillä. Voi olla etten enää mitää sen kummempaa tulosta saa tässä vajaan kuukauden aikana, mutta ainakin saan haettua jotain pientä tuntumaa lenkkeilyyn ja siihen sopivaan vauhtiin, jolla juosta se kymppi.

Monesti oon lukenut, että oikeastaan kympin matka on suurin ponnistus ihmisen pääkopassa. Teoreettisesti lähes jokainen pystyisi halutessaan juoksemaan kympin lenkin- joku hitaammin, joku nopeammin. Mulle pitkät matkat ei koskaan oo ollut mieluisia enkä juoksemisesta harrastuksena niinkään nauti. Silti jotkut juoksutapahtumat vaan on niin koukuttavia, että niiden takia jaksan joskus lenkkeillä. Midnight Run niistä parhaana ja hienona kokemuksena joka vuosi, seuraavana kiinnostaisi myös Extreme Run.



Kympin lenkki HMR:ssä vuosittain on mulle myös psyykkisen epämukavuusrajan koettelun lisäksi fyysisen kunnon testausta. Kuinka samassa kunnossa olen kun edellisvuonna, kuinka paljon helpommalta/raskaammalta se juoksu tuntuu verrattuna aikaisempiin? Vaikka reitti vaihtuukin aina hieman, pidän silti sitä vertailukohtana aika luotettavana.

Jännityksellä odotan siis tämän vuoden HMR:ää. En oikeastaan yhtään osaa sanoa, mitä odottaa. Aerobistahan oon treenaillut ja paljonkin mm. spinun ja jumpan merkeissä, mutta itse juoksua en. Ja juoksemaanhan ei opi kuin juoksemalla. Parina aikaisempana vuonna olen vetänyt ennen juoksua kerran sellaisen n.8km lenkin tunnustellen ja valmistautuen, koskaan en siis ole sitä kymppiä juossut ennen h-hetkeä. Taidan tänävuonna tehdä samoin, ja juosta tässä kuussa lyhyempiä intervalleja ja muutaman rauhallisemman pk:n.

Onko joku teistä osallistumassa tänävuonna Midnight Runiin tai onko joku aikaisempina vuosina ollut juoksemassa? Millaisia fiiliksiä teillä on ko.tapahtumasta? 
 Ja jos nyt kiinostuit tapahtumasta, vapaita paikkoja löytyy vielä toistaiseksi, lisätietoja täältä. 31.8 siis Senaatintorilta klo 21.00 lähdetään!

3 kommenttia:

  1. Tulossa ollaan :) osallistumismaksu maksettu just äsken.

    VastaaPoista
  2. Mäkin tulossa :) on tullu kyllä juostuukkin et kunhan vaan sisuu riittäis! Matkaa en pelkää kun tulee välil juostuu puolet pitempii lenkkejäki. Tietty on hiukan eri juosta vähän lujempaa kymppi mut ennenkaikkee siin fiilikses ;)

    VastaaPoista

© Laura Annika 2019. Sisällön tarjoaa Blogger.
Theme Designed By Hello Manhattan
© Laura Annika