Slider

Lenkkareiden metsästykseen mars

8/14/2013



Flo Rida- Run


Meille jaettiin tällä viikolla koulusta taas SLL:n kalenterit, joita meidän kaveripiirissä ainakin sanotaan aina kuponkikalentereiksi :D Välistä löytyy tarjouksia ja alennuksia niin subiin, H&M:ään kuin Jumpiniinkin. Tällä kertaa sieltä löyty kuitenkin erään kaupan alennuksia mistä oltiin erityisen iloisia- aivan, Stadium! Elo-syyskuun tarjouksena oli -20% alennus vapaavalintaisista treeni- tai juoksukengistä. Mä olen juuri valitellut, että vanhoilla lenkkareilla juostessa jalkoihin särkee hieman. Aikaisemmat lenkkarit ostin n. 3 vuotta sitten, eli juoksin niillä jo vuoden 2011 Midnight Runinkin. Aika vähän kuitenkin juoksen, joten tuon kolmisen vuotta ne on ihan hyvin palvelleet mun tarkoitustani: koulun liikkatunteja, satunnaisia hölkkälenkkejä ja HMR:ää.

Nyt musta kuitenkin tuntuu, että olis jo aika investoida uusiin juoksupopoihin. Tämä kuponkikin sattui tulemaan juuri sopivaan aikaan. Jotkut sopivan hintaiset lenkkarit olisi hakusessa, ei liian kalliita koska aika vähän kuitenkin juoksen. Pronaatiotuellisia malleja pitäisi etsiskellä, sillä sellaiset nämä edellisetkin ovat. Kysyisinkin nyt teiltä lukijoilta, jotka varmasti monet tiedätte näistä jutuista paljon enemmän kuin minä, että olisiko teillä suositella jotain lenkkarimerkkiä tai -mallia? Kohtuuhintaiset ja pronaatiotuetut lenkkarit siis hakusessa. Asicseista oon kuullut tosi paljon positiivista, mutta niiden hinta kyllä kirpaisee jos alennuksista ei ole kyse. Samoin Niken Free-kengät kiinnostaisi, mutta niillä juoksemaan oppiminen saattaisi vaatia pidempää totuttelua, ja en osaa sanoa onko ne sitten paras vaihtoehto pronatoivalle jalalle. Mitä kenkiä te itse käytätte juostessanne?


Nämä tossut taitavat olla jo tehtävänsä toimittaneet..

23 kommenttia:

  1. Asicseja oon ite käyttäny jo useampia vuosia eikä kyllä mitään moitittavaa ole!:) Omista jaloistahan se paljon riippuu ja askelluksesta myös!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Niistä tosiaan oon tosi paljon kuullutkin positiivista. Onko ne 'kestävyydeltään' kuinka hyvät, joutuuko vaihtamaan kausittain vai juoksetko esim. useamman kauden samoilla kengillä? :) Kyllä vähän kalliimpiinkin voisi satsata, jos olisi varma että ne tulisivat kestämään!

      Poista
    2. Omassa käytössä kengät ovat kestäneet hyvin jo toista kautta mennään samoilla kengillä eikä kengissä erityisemmin kulumista yms. näy!:) Yleensä olen kahden-kolmen kauden välein kengät uusinut!

      Poista
  2. mäkin sain noita -20% kuponkeja ja hitto että ärsyttää: lähin STADIUM on 300 km päässä :( !

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Voi ei! No, muista ainakin ottaa ne mukaan jos lähet käymään jossain mistä Stadium löytyy! :) Niitä tarjouksiahan oli vuoden ympäri omansa kuitenkin!

      Poista
  3. Niken free tossuja! aivan parhaita, ja niin kevyiä että ihan kun ei ois kenkiä jalassa ollenkaan. ja plussana vielä, että ne on niin mahtavan värisiäkin! (ja hintakaan ei oo kun se 100-120e). suosikit ehdottomasti!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Ne olikin sitten se mun toinen vaihtoehtoni tosiaan :)! Miten sulla, alkoiko jalkoja koskea aluksi, eli jouduitko niillä 'totuttelemaan' juoksemaan? Mulla kun on vielä tuo ylipronaatio niin täytyy jostain kysellä että sopiiko noi tossut mulle.. Ne on kyllä aina niin herkun värisiäkin <3!

      Poista
  4. Asicsia suosittelen itsekin! :) Ne on parhaat juoksukengät, hyvä tuki ja vaimennus ja kestää pitkään. Nike freetä en ehkä itse laittais juoksulenkille varsinki jos tarvii enemmän tukea ja iskunvaimmenusta, ne on kyllä kevyet, mutta jalka joutuu aika paljon töihin niiden kanssa.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Mä todellakin tartten tukea juostessa, eli varmasti asicset ois tässä tilanteessa paras valinta. Varsinkin kun mun askelluksessa on vähän sitä vinoutta niin tuskin sitten on freet mulle paras vaihtoehto.

      Poista
  5. Anonyymi8/15/2013

    Niken lunarglidet! Oon omistanut jo parit sellaiset eikä kyllä ole pahaa sanottavaa. Mulla oli ennen usein penikat kipeet ja jalkapohjia särki juostessa mutta näiden kanssa ei ole ollut yhtään mitään ongelmaa! Freet mulla on myös ollut, mutta ite en tykännyt. Mulla tuli polvet kipeeksi ja juostessa tuntui että jokainen askel vähän tärähtää. Mutta se oli vaan mun mielipide, ne voivkuitenkin olla ihan hyvät kengät sulle :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Lunargliden mallia en nyt muistakaan näin ulkoota, täytyypi googletella! Mullakin itseasiassa on myös polvissa molemmissa rasitusvammat, joista en tuossa tekstissä muistanutkaan mainita. Siinäkään tilanteessa tuskin siis freet ovat hyvä vaihtari.

      Poista
  6. Asicsen kayanot on hyvät! Tuota 18 voi saada suht halvallakin jo ku 19 on jo ilmestynyt, mulla itelläni on noi kasitoistaset :) Ja kun ei älyttömän paljon juokse niin freetkin vois olla kyllä hyvä vaihtoehto, jos jumppaat kuitenkin normi viamennetuilla :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos vinkistä! Täytyy etsiskellä tuota 18 mallia vaikka netistä ja katsastella stadiumista. En itseasiassa jumppaa normivaimennetuilla vaan niillä adidaksen versioilla Free kengistä, joten veikkaan että se ajatus täytyy tässä tilanteessa nyt kuopata :D

      Poista
  7. Ehdottomasti suosittelen Niken Free run-kenkiä! Parhaat mahdolliset mitkä omasta vaatehuonessta löytyy, luonnollisesti tuplana. :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Freet on ihanan näköiset ja hyvät jalassa, mutta voipi olla että en niitä voi hankkia noiden jalka- ja polviongelmieni takia :(!

      Poista
  8. Asicset on mun mielestä ihan parhaat! :) Nikessäkään ei oo mitään vikaa, mutta noita Free kenkiä ei kannata ostaa jos haluaa kunnon tuen ja muutenkin :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos mielipiteestä! Monet tuntuvat asicsista tykkäävän :)

      Poista
  9. Anonyymi8/15/2013

    Nike Freet on vähä riski valinta varsinkin jos jaloissa on pronotaatiota. Pronoa pitäisi kuitenkin tukea, ettei askellus lähde menemään ihan vinksin vonksin ja näin aiheuta kiputiloja. Ja Free mallia käyttäessä niihin on totuteltava hitaasti eli aloitettava kävelystä ja siitä pikkuhiljaa pieniä juoksulenkkejä. Penikat saattavat kipeytyä herkästi jos on taipumusta niihin. Kannattaa asiantuntevalta myyjältä vaatia hyvää palvelua ja kaikki juuri sinun jalalle sopivat kengät näytille :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Samaa ajattelin mäkin, ja uskon että freet on kuopattu vaihtoehto. Salin ja jumppien puolella käytän kuitenkin sit sellasia ohutpohjaisempia kenkiä. Veikkaan, että päädyn asicsiin :)

      Poista
  10. Anonyymi8/15/2013

    hei varmaan just nyt tuli jotain stadiumin kuponkeja sinne kun me lähettiin, kolmena edellisenä vuotena ollu aina ne samat vanhat mitä ei ikinä tullu käytettyy! damn :D

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Haha :D Mäkään en oo aikasemmin käyttäny niitä juuri yhtään mut nyt kyllä osu oikeeseen! ;)

      Poista
  11. Anonyymi8/16/2013

    pakko tulla hehkuttaa tätä sulle ku oot spinning ohjaaja !!!! mun kuntokeskus laajenee ja sinne tulee SPINNING SALI aaaa XD !!!!!! OON AINA KATEELLISEN LUKENU SUN PÄIVITYKSII KU SAAT KÄYDÄ SPINNINGISSÄ MUTTA NYT MÄKIN PÄÄSEEEEEEN :)))

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Noni kiva kuulla! :)Spinning on hyvä ja tehokas treenimuoto!

      Poista

© Laura Annika 2019. Sisällön tarjoaa Blogger.
Theme Designed By Hello Manhattan
© Laura Annika