Slider

Banaaniletut!

6/27/2013



Tälle reseptille on pakko omistaa oma postauksensa. Varmasti moni tämän reseptin jo tietääkin, mutta niille jotka eivät sitä ole vielä kokeilleet, niin nyt äkkiä kokeiluun! Tästä on tullut mun lemppari välipala-aamupala-iltapalani. Kyseessä on siis FIT-lehdestä tutuksi tulleet banaaniletut, joita kokeilin heti ja joihin jäin samoin tein koukkuun. Itse teen letut aina tällaisella reseptillä:

1 kokonainen kananmuna
1 valkuainen
1 iso banaani

Muussaa banaani haarukalla soseeksi. Lisää kananmunat ja sekoita
tasaiseksi seokseksi. Mukaan voi lisätä pienen himpun steviaa yms. makeuttajaa.
Paista pannulla miedolla lämmöllä niin, että koostumus on sopiva. (Itse lisään päälle 
vielä lopuksi hieman vanilliinisokeria.)



Tuntuu ihan uskomattomalta, miten noin yksinkertaisista ja terveellisistä aineksista voi saada  aikaan parhaat letut ikinä! Ilman huonoa omaatuntoa. Toimivia treenin jälkeen, aamu- tai iltapalaksi, sillä mukana on sekä hiilaria että proteiinia. Kyytipoikana syön aina jotain marjoja/hedelmiä, epäterveellisiä lisukkeita ei edes näiden lettujen kanssa tee mieli. Banaani maistuu taikinassa ihanasti hieman läpi, mutta kananmunat eivät ollenkaan.

Harvoin löydän näin ihania ja oikeasti hyviä terveellisiä herkkureseptejä. Onko teillä jotain omia sellaisia? Jos löytyy, niin vaadin että jaatte ne mullekin kommenttiboksissa ;) Yksinkertaista, nopeaa ja hyvää. Siitä on parhaat välipalat tehty!



18 kommenttia:

  1. Mäkin oon jääny näihin ihan koukkuu, voisin syödä niitä joka päivä :D

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Mä en vois syödä niitä joka päivä, vaan mä SYÖN niitä joka päivä! ;) Nams <3

      Poista
  2. kuumaan teeheen, esim. keltaiseen, 1 rkl herajauhetta sekaan! itse laitoin vaniljaa ja sain ihanan maitomaisen vaniljateen:p ilman sokereita tai mitään.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Multa ei löydy vaniljaa tai muutakaan sellasta neutraalia herajauhetta.. :( Kävisköhän minttusuklaa tai suklaa..?! :D Dietmix löytyy mansikkana, mutta siinäkin on sit mukana sitä kaikkee muuta kun pelkkää protskujauhoa..

      Poista
    2. käy varmasti, siitä tulee vähän niinku kaakaota sitten! :)

      Poista
  3. Toinen tällänen kahen aineksen ihme on banaanikeksit :)
    Eli niinkin yksinkertainen kun muussaa sopiva määrä banskuja ja sekoita joukkoon kaurahiutaleita niin paljon, kunnes seoksesta pystyy muovata keksejä. Eikun pellille ja uuniin! Ja näihinhän voi sekotella vaikka mitä muuta ihanaa sekaan, esim. kookoshiutaleita, pähkinöitä tai jos ihan villiks ryhtyy niin tummia suklaahippuja ;)) NAMI

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Oih, kuullostaa ihanalta! Ja jos maku on yhtään samaa luokkaa kun näissä letuissa niin pakko päästä kokeilemaan... <3 Kiitos vinkistä, pääsee ehdottomasti testiin!

      Poista
  4. Anonyymi6/27/2013

    banaaniletut on kans mun lemppariherkku, jossain vaiheessa taisin syödä näitä joka päivä... :D laitan kaks kananmunaa, banaanin, vähän kaurahiutaleita ja lorauksen maitoa. päälle mustikoita ja mansikoita, ah<3

    VastaaPoista
  5. Mä oon miettiny tekisinkö näistä postauksen kun todellakin ansaitsisi sen mutta sä ehdit hyvin! Itse heitän suoraan kaksi kananmunaa enkä jaottele keltuaista pois kun en halua heittää hukkaan sitä :P Päälle on ihanaa laittaa just nyt tuoreita mansikoita ja itsetehtyjä hilloja nam nam <3

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Haha ;D Mä teen näitä niin usein (lue:joka päivä) et keltuaisia ei voi noin paljoa käyttää.. Kolesteroliarvot on niissä niin huimat että en haluu mättää niitä mun kroppaan :/ Marjat on ihan parhaita noiden kanssa!

      Poista
  6. Mäkin tein näitä yks päivä ja on kyllä aivan älyttömän hyviä! Vaikka onkin enemmän banaanimunakkaita kuin lettuja :D

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Eikö ookki! Ja sopii hyvin palautussafkaks vaikka treenin jälkeen :)

      Poista
  7. Voi että sulla on ihana blogi! En tiiä miten on mahollista etten oo tänne aikasemmi eksyn, mutta oon tässä nyt tovin kolunnu postauksias läpi. Oon sunkaa samanikänen ja siks mua kiinnostaaki miten päädyit pitämään spinning näytetuntia? Kysyttiinkö sua, haettiinko ohjaajaa vai kysyitkö ite? Ja tiiätkö minkälainen käytäntö esim. teijän salilla on ohjaajien valinnan suhteen? Mulla ois kans haaveena päästä ohjaajaks, eniten houkuttelis ehkä step, mutta se on aika haastava alottaa nii mietin et spinningistä tykkään kans tosi paljo, et se vois olla hieman helpompi startti.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiva kuulla että sullakin on samat haaveet! Ehdottomasti lähdet nyt vaan askel askeleelta toteuttamaan haavettasi, siitä se lähtee :)

      Mä olin käynyt meidän salilla jo useamman vuoden ja höpötellyt ohjaajien kanssa tuosta oman ohjaamisen aloittamisesta. Viime kesänä sitten kun muutenkin olin töissä meidän salilla, mulle ehdotettiin näytetunnin vetämistä. Eli yleisohjeena, näytä itse kiinnostuksesi ohjaamiseen! Rohkeasti yhteyttä vaan saliin ja kysyt että onko tarvetta ohjaajille ja mitä vaaditaan. Usein jos koulutusta tarvitaan, sali saattaa sen myös kustantaa (riippuu erittäin paljon paikasta).

      Kannattaa aloittaa jostain yksinkertaisemmasta ja opetella ensin sitä asiakaskontaktia ja ohjaamisen perusteita, sitten siirtyä vaativampiin, esim LesMillsiin. Lähde ihmeessä nyt toteuttamaan haavettasi, eli eikun yhteyttä saleille vaan! :)

      Poista
  8. Hei, mitä luulet? Onnistuiskohan toi jollain muulla hedelmällä kuin banaanilla? Esim. mango. Kun oon tosi allerginen banaanille, ja ärsyttää kun kaikki tämmöiset kivat ohjeet on aina vaan sille. :(

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Apua, en osaa kyllä yhtään sanoa.. Mutta veikkaan ettei se kauheasti voi metsään mennä. Ota jokin samankokoinen hedelmä kuin banaani ja kokeile sekoittaa se kahteen kananmunaan? Uskon että kokeilemalla vaan selviää kyllä paras vaihtoehto! :)

      Poista
  9. Anonyymi7/03/2013

    pakko tehä noita joku päivä! ;D ootko kokeillu niit pancakeseja mitä teen? jos et nii voin antaa sulle sen reseptin jos haluut testaa! :)

    VastaaPoista
  10. mä oon tehnyt erilaisia rahka lettuja,ne on kanssa tosi maukkaita.. rahka banaani letut

    (reilu annos riittää kahdelle)

    yksi banaani

    125g maitorahkaa

    2 kananmunaa

    2tl pellavan siemeniä

    2tl auringonkukan siemeniä

    banaanit mössöksi ja kaikki aineet sekaisin ja pannulle..muitakin kokeiluja on tuolla mun blogissa..

    VastaaPoista

© Laura Annika 2019. Sisällön tarjoaa Blogger.
Theme Designed By Hello Manhattan
© Laura Annika