Slider

Spinningohjaukset

9/25/2012

Oon nyt kuukauden verran vetänyt salillani omia tunteja. Tähän asti oon pitänyt sitä samaa ohjelmaa, jonka laitoin tännekin näytetuntipostauksen yhteydessä. Vielä kerran-pari mennään sillä ja sit alan vaihtelemaan biisejä :)
Mulla on tosiaan ollut periaatteina, että kaikille jotain. Aina annetaan tietysti vaihtoehdot istuen ja seisten, jokainen tekee niinkuin itsestä tuntuu hyvältä. Palautukset voi tehdä työbiiseinä tai polkea kevyesti. Kunhan jokainen saa hien pintaan, hengästyy ja lähtee iloisin mielin tunneilta, se on mun tavoitteeni ohjaajana.
Oon pitänyt ohjelmassa aina pari suomalaista kappaletta, listahittejä, rokkia.. Musiikinkin puolesta aikalailla laidasta laitaan. Koitan olla laittamatta pelkkää omaa lempimusaa, muuten se käy tylsäksi. Varsinkin kun asiakaskunta on aika lailla 30+ niin ymmärrän kyllä, että NRJ jumputuksia ei jaksa ihan tuntia putkeen :D
Jokaisen tunnin jälkeen oon sanonut, että aloittelen ohjaajan uraa ja oon pyytänyt antamaan palautetta. Sitä oonkin saanut, ja yllätyksekseni kaikki on ollut positiivista. Näytetunnilla ainut miinus oli, että musiikkia kovemmalle. Senkin olen saanut korjattua. Kaikilta on tullut ilmi se, että ohjaus on hirmu selkeetä. Hassua kuulla, koska itse en siihen oo mitenkään erityisesti edes huomiota kiinnittänyt! Ehkä sekin on vaan niin paljon ihmisten puhetyyleistä kiinni. Pikkuhiljaa alan myös tunnistamaan itsessäni sen pikku natsin, joka tulee sieltä esille varsinkin loppupään työkappaleissa-  äänenvoimakkuus nousee, ja kannustukset alkaa menemään tyyliin "onks tossa kaikki?" "et päästä ittees helpolla" "näytä mulle miten menee lisää!" :D Mutta siitäkin monet on vaan sanoneet pitävänsä, että ohjaaja tsemppaa tiukemmin. Kaikkea ei sit tarvii ottaakaan henkilökohtaisesti, ohjaaja kun vähän vaan fiilistelee ja sanoo koko ryhmälle kerralla (ja itselleen..) ;)

Tänään oli kyllä ihan mahti tunti. Huomaa, että kun ihmiset ovat päässeet tutustumaan muhun ohjaajana, niin alkaa asiakasmäärätkin pikkuhiljaa kasvamaan. Tänään oli jo puoli salia täynnä ja aivan mahti asiakkaita meillä kyllä käy! Kaikki oli niin täysillä mukana ja anto kaikkensa :)
Nyt mäkin alan tajuamaan, miksi ohjaajat tykkää työstään niin paljon. Mäkin tunnen iloa,kun nään että asiakas saa hyvän treenin ja lähtee tyytyväisenä salista. Ryhmässä on voimaa, ja mikäs sen parempi duuni kun auttaa ihmisiä parantamaan elämänlaatuaan ja nollaamaan työpäivän jälkeen!

Tosiaan, tämä nyt oli tällanen fiilistelypostaus tosta spinun vetämisestä. Mitä mieltä te olette asiakkaina, millaisesta spinning tunnista pidätte eniten? Millaisia ominaisuuksia sen kuuluu sisältää jotta sieltä lähtee tyytyväisenä ja kaikkensa antaneena?


17 kommenttia:

  1. Mulla olisi postausehdotus! Koska olen itse taas kerran pitkästä aikaa aloittamassa liikuntaa, kaipaisin lisää motivaatiota ja tsemppausta. Olisiko sulla tälläisiä vinkkejä? Miten saan itseni raahattua salille ikävälläkin ilmalla ja työpäivän jälkeen, mitä välitavoitteita olisi hyvä asettaa? Mitä aloittelevan liikkujan kannattaa huomioida ja miten saan innostuksen pysymään viikkoa kauemmin? Mistä saan rohkeutta mennä salille kaiken sen lihasmäärän keskelle ja napata ne muutaman kilon painot?

    Tykkään kovasti blogistasi, ehkä tästäkin saan vähän lisää motivaatiota. :)

    VastaaPoista
  2. Kiva kuulla että homma ohjaajanpenkillä on lähtenyt rullaamaan ja postitiivista palautetta on tullut! Onnee! :)

    VastaaPoista
  3. Anonyymi9/25/2012

    Itsellä taas ois työnä lahdata ohjaaja joka höpöttää ärsyttäviä kannustushaukkuhuutoja. Ei vittu välttämättä jaksa :DD - Hedberg

    Mutta siis, toisille sopii toisille ei.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Haha :D Mutta tosiaan niinku tässä on todettu, meitä on moneen junaan ja yksi ei voi miellyttää kaikkia. Onneks on vaihtoehtoja olemassa :)

      Poista
  4. hei minkä ikänen oot ? (: tuli vaan mieleen, vaik oon sun blogia lueskellu jo jonku aikaa ni jotenki menny ohi..

    VastaaPoista
  5. Onnea täältäkin, oon ilonen sun puolesta :) Mä vielä(kin) keräilen viimesiä rohkeuden palasia kasaan, että uskallan lähteä tavoittelemaan mun ohjaushaavetta ihan konkreettisesti.

    Spinu ei kolahda muhun lajina ihan hirveesti. Jos musa iskee niin sillon lähden melko varmasti hyvillä mielin pois. :) Parhaimmat mixit on oikeestaan ollut just tollasia sekotuksia, mistä löytyy kaikille jotakin. Mä oon vielä aika kaikki ruokanen musiikkien suhteen tai, että tykkään vaihtelevuudesta.

    Mua harmittaa etten oo löytänyt spinningiin sellasta vetoa, kun moni sanoo, että siitä ois ohjaaminenkin helpoin aloittaa.. Mut jotain toista reittiä sitten. :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos :) Joo tosiaan vaihteleva musiikki on iso osa. Jos kaikki biisit olis saman tyylisiä, tuntuis ettei ne vaihdu koskaan :D
      Ja jos spinu ei kolahda, niin jostain muusta sit alottamaan. Esim. Lihaskuntojumpat vois olla sellasia, missä ei hirmusia koreoita vielä ole?

      Poista
  6. Kiva kuulla että ohjaukset on lähteneet hyvin käyntiin :)

    http://inmotionblogi.blogspot.fi/

    VastaaPoista
  7. Anonyymi9/26/2012

    Kiva kuulla, että tunnit mennneet hyvin! :) Vaikutat hyvin samankaltaiselta ohjaajalta kuin itse olen. Se tunne joka valtaa kun näkee asiakkaan tyytyväisenä poistuvan salista. Ja alkuun saa aina hieman tehdä töitä, että tulee tunnetuksi salilla - mutta sana kiertää! Itsellä alkuun oli ihan vain muutama asiakas, nyt sali on jota kuinkin joka kerta täynnä! SE FIILIS! :D Have fun! - Hanna (htreenielamaa.blogspot.fi)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Jep! Itsekin asiakkaana tiedän sortuvani alkuun siihen muilta kyselyyn: "niin millanen se ja se on, kannattaako mennä kokeilemaan?" :D Uskon kyllä siihen, että ne ketkä mun tyylistä pitää niin löytävät ajan kanssa tonne tunnille. Ja se fiilis, tosiaankin! ;)

      Poista
  8. Anonyymi9/26/2012

    Musiikki on kyllä ehdottomasti se tärkein fiiliksen luoja mun mielestä. Jos musiikki ei iske, niin sitten ei iske koko tuntikaan. Ite kuuntelisin vaikka koko tunnin jotain nrj jumputusta, mutta tokihan pitää erilaisia just niinkun sanoit. Meillä on salilla spinnua musiikkityylin mukaan, joka on tosi kiva niin löytyy kaikille jotain :)
    Ohjaajalla on myös tosi paljon merkitystä, mutta ainakin tekstisi perusteella sulla ei ole mitään ongelmaa! Kuulostat just sellaselta ohjaajalta jonka tunnilla mäkin kävisin.
    Ärsyttävintä on mun mielestä jos ohjaaja höpöttää koko ajan jotain niin ettei siitä saa selvää! En tiedä onkohan mulla huono kuulo mutta näin käy useinkin. Kuulen kyllä että ohjaaja puhuu mutten saa mitään selvää :D

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Meilläkin tais yhdessä vaiheessa olla erikseen spinning suomimix ja spnning rock :D Mutta nykyään on vaan basic, cardio, powerrace yms..

      Kiva kuulla! :) Mäkin tosiaan olen käynyt sellasilla tunneilla, joissa ohjaaja höpöttää ihan koko ajan.. Koita siinä sitten saada "työrauha". Mä koitan puhua vain asiaa ja pitää asiakkaat ajantasalla missä mennään plus kannustukset, mutta ei koko aikaa. Niinkuin monet tässä on sanonu, niin tosiaan ihmisiä on joka junaan. Osa tykkää, osa ei. Kaikkia ei voi kerralla miellyttää :D

      Poista
  9. Oon nyt supermyöhässä kommentoimassa, mutta kiva, että sulla sujuu tunnit! :) Mitä mieltä muuten olet noin ohjaajan näkökulmasta, olisko susta outoa ystävystyä jonkun sun tunneilla käyvän jumpparin kanssa? Tuli ihan mieleen, koska mun spinning- / pump-ohjaaja on ihan huikee tyyppi ja olis tosi kiva tutustua häneen paremminkin. En usko, että meidän ikäerokaan on kovin iso. Miten sun mielestä kannattais tällaisessa tilanteessa toimia?

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Useinhan sitä sanotaan, että jumppaohjaajaan kannattaa pitää sellanen pieni mystinen etäisyys, että se motivaattorin asema tms sellanen säilyy :D Mut siis mun tapauksessa esim. monet mun salin ohjaajat on mulle hyviä tuttuja jo useemman vuoden ajalta. Me jutellaan automatkoilla salille ja sieltä takasin kaikesta muustakin kuin salista, mutta ei kummiskaan vapaa-ajalla nähdä kun ikäeroa on sellanen 20 vuotta ;D Nuorempien ohjaajien kanssa tullaan myös tosi hyvin juttuun!
      Mun mielestä ohjaajan titteli on vaan yks ammattinimike, eikä se estä ystävystymistä mitenkään. Jos ihmiset tulee juttuun, niin eihän todellakaan sen takia pidä pysyä etäällä että toinen on jumppaohjaaja :D Ainakin mulla monet kivat kaverit on löytyny salilta!

      Poista

© Laura Annika 2019. Sisällön tarjoaa Blogger.
Theme Designed By Hello Manhattan
© Laura Annika