Slider

Pitkästä aikaa taistelemassa!

5/08/2014





BodyCombat 59 tracklist


Moikka vaan! Nyt kun on taas aikaa treenailuille, oon innostunut ihan uudestaan kaikesta mikä on vähäksi aikaa jäänyt. Viime viikolla salin puolella törmäsin combat- ja pumppiohjaajaani joka huikkasi mulle että "Laura! Sä olet ihan kokonaan kadonnut mun tunneilta, nyt äkkiä takasin!" Aloin siinä itekin sitten miettimään, että miksi esim. combatti on jäänyt keskiviikoilta kokonaan? Ei mulla oikeastaan ole mitään syytä miksi en siellä kävisi. Se on vaan jäänyt. Ja joka viikko kynnys mennä sinne kasvaa. Nyt otin sitten itseäni niskasta kiinni, kun lupasin ohjaajalleni tulevani taas keskiviikko-compsuihin. Ja sehän oli ihan huippua!

Oli hauska huomata, kuinka salin muuton jälkeen tunnille oli eksynyt ihan uusia naamoja mukaan. Kuten meillä jamissa, on sinnekin muodostunut se oma "combat-piiri". Kaikista mahtavinta oli huomata, kuinka paljon siellä oli mukana ihan huippu combattaajia! Siitä saa itsekin voimaa tehdä, kun pari ekaa riviä on täynnä kaikkensa antavia, mahtavan tekniikan omaavia taistelijoita. Lisäksi monet keitä aikaisemmin olin tunneilla nähnyt, olivat kehittyneet ihan huimasti! Itse olen tainnut tauon aikana mennä vain toiseen suuntaan, heh.. :D



Mutta kyllä ne hyppypotkut sieltä vielä nousi, ja jopa jaksoin koko tunnin loppuun! Kauhuskenaariona oli, että joudun puolivälissä luovuttamaan. Puoliteholla kun en osaa tehdä, alusta asti täysillä mennään ja onhan tuo pitkästä aikaa kropalle aika shokki. Tänään niska-hartiaseutu kiittää, ja myös lopun tehokkaat vatsat oli ihan mahtavat! Ihan uusi liike mitä mä en ainakaan ole koskaan aikaisemmin millään tunnilla tehnyt (se missä viedään ns.punnerrusasennosta jalkaa edestä ristiin). On se lihaskuntobiisi aina vaan ihan hemmetin rankka, jos kasibiisissä antaa itsestään kaiken. Mulla ainakin on siinä vaiheessa aina naama punasena, hiki tippuu lattialle ja vähän paha olokin. Mutta se kertoo vaan siitä, että toi treeni on oikeasti tiukkaa!

Tuo on kyllä niin sitä toista ääripäätä ryhmäliikunnasta, varsinkin nyt kun oon tottunut käymään ryhmätunneista ainoastaan jamissa viikoittain. Löysin itsestäni uudelleen sen taistelija, ei-luovuttaja ja asenteellisen Lauran. Jamissa kun enemmän fiilistellään ja tehdään liikkeet smoothisti. Oli ihana päästä taas hakemaan omia rajojaan, tällä kertaa päästäen kaiken sen aggression ja voiman sieltä irti. Varsinkin seiskabiisin muy thai on sellanen, jossa mä tunnen itseni tosi vahvaksi ja kovaksi! ;) Oonkohan ainoa..? ;D

Kyllä musta tuntuu, että otan compsun taas viikko-ohjelmaani. Se on sitä monipuolisuutta ja vaihtelua jota tämä kroppa tarvitsee pysyäkseen kunnossa. Lisäksi meidän ohjaaja on vaan ihan paras! En edes muistanut kuinka tsemppiä voikaan saada myös pelkästä energisestä ja innostavasta ohjaajasta. Tämä ohjaaja on mut yli viisi vuotta sitten ohjannut taistelemisen saloihin, ja ehkä mä en päästä taitojani ruostumaan jatkossakaan. :D

Combat-Laura kuittaa, Kia Kaha! ;)


6 kommenttia:

  1. oi että ohjelma 59 oli kyllä niin rakkautta!! (: varsinkin just tuo muy thai -biisi mistä mainitsit. (; Meillä on jo vaihtunut ohjelma kuuteenkymppiin, ja vähän jäi kyllä haikiat fiilikset kun 59 oli niin huippu! :D Tosin ei uusimmassa ohjelmassakaan mitään vikaa ole, mutta totuttelua vaatii comboihin jne. =)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Miten teillä on jo vaihtunut?! Mä kuulin meidän ohjaajilta, että koulutukset uusiin on vasta tämän kuun lopussa, hassua :D
      Mutta joo, musta toi ohjelma oli ihan jees :) En tiedä onko "aika kultaa muistot" vai mitä, mutta musta muutama vuos sitten ohjelmat oli silti kymmenen kertaa parempia! Hyvät musat tässä ainakin oli, plussaa siitä :)

      Poista
    2. Kyllä vaan on! :D Meillä ohjaaja on siinä itse lesmills joukossa tietääkseni, eli hän siis kouluttaa muita suomalaisia combattaajia! (; Mika Kankainen nimeltään, ja ihan äärettömän huippu ohjaaja, tykkään! =)

      Poista
    3. Ai teillä on Mika ohjaajana, mä itseasiassa tiedänkin tyypin! Wau! Saatte oiken masterclass tason opetusta ;)

      Poista
  2. Voi että, mulla on muhinut jo parin päivän ajan mielen perukoilla aivan kamala combat-ikävä ja tää postaus oli kyllä kuin suolaa haavoihin, haha :D Mun salijäsenyys loppui maaliskuun lopussa ja vaikka eka kuukausi ilman jumppia sujui nätisti reissuillessa, alkaa tää toinen vähän tökkimään ja haluaisin hirveästi päästä taas combattiin, zumbaan, attackiin.... oikeastaan IHAN MIHIN VAAN :D Harmi vain, että mun ei myöskään kannata hommata salikorttia ennen syksyä, kun oon kumminkin kesän pois Jyväskylästä. Ehkäpä Ahvenanmaalta löytyisi joku paikka, jonne raaskisin silloin tällöin maksaa överikalliin kertamaksun ja jossa pääsisin purkamaan pahimpia tuskia...

    Siihen asti lupaat varmaan käydä combatissa munkin puolestani, eikös? ;)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Voi ei! :D Toivottavasti pääset ainakin välillä jumppailemaan säkin :) Ja mä kyllä riehun kaikkien teidän lukijoiden edestä vaikka! ;)

      Poista

© Laura Annika 2019. Sisällön tarjoaa Blogger.
Theme Designed By Hello Manhattan
© Laura Annika