Slider

Ensimmäinen oma PowerRace-ohjaus

1/21/2013


Tänään mulla soi puhelin neljän aikaan, kun meidän salin eräs ohjaaja soitteli ja sanoi sairastuneensa. Hän pyysi olisinko päässyt mitenkään ohjaamaan spinutuntia, joka oli varattu melkein täyteen eikä sitä millään raaskisi perua. Tunnin tyyppi on siis Spinning PowerRace, joka on mun ihan lempparispinuja. Siellä oon käyny jo useemman vuoden asiakkaana, ja tänäänkin oisin siihen ollu menossa. Noh, senhän mä päädyin sitte ohjaamaan parin tunnin varoitusajalla. Mun cardio on 45minuuttia, tämä 60 min, joten ohjelmaan jouduin tekemään muokkauksia. Ja täytyy huomioida että ko. tunnin kuvaus menee näin:

 Tällä tunnilla haastat itsesi. Tunnilla poljetaan vauhtikestävyysalueella, välillä maksimikestävyyden rajoja koitellen... Hyppää satulaan ja viiletä kanssamme halki vaihtelevien maastojen. Tunti sopii jo jonkin verran polkeneille.
 Tein tunnin cardion pohjaan, lisäsin jokaiseen työosuuteen yhen kovan biisin lisää ja palautukset pidin lyhyinä. Annoin myös vaihtoehdon toki olla polkematta palautuksia. Tällä tunnilla polkijat on osa kovia harrastajia, ja kilpaileviakin pyöräilijöitä. Kovaan menoon on totuttu, ja se mua vähän pelottikin :D Annoin kyllä ihan kaikkeni. Natsimeininkiin tän tunnin asiakkaat on tottuneet, joten en sit omaa persoonaanikaan yhtään säästellyt vaan annoin tulla ihan antaumuksella :D

Ja fiilikset/kommentit tunnin jälkeen? Pyysin uusia mun tuntilaisia antamaan palautetta, ja kappas- kaikki oli positiivista! Jopa ne kovimmat vakkaripolkijat tuli sanomaan, että kivaa vaihtelua. Erään naisen kommentti oli, että "En ole sun tunnilla aikaisemmin ollutkaan, mutta sanoin mun vierustoverilleni jo ekan biisin jälkeen, että tämä tyttö ei kyllä päästä yhtään helpommalla". Ai että toi piristi mun päivääni! Ihan mahtavaa! Tän powerin jälkeen tuli sellanen olo, että voisin joskus ehdottaa että pääsisin vetämään uudestaankin tätä tuntia.

Kun mukavuusalueelta uskaltaa poistua, ottaa riskin ja onnistuu, fiilis on ihan huippu. En olis uskonut että musta on ohjaamaan tätä tuntia, meinaan tää on yksi kovimmista millä mä olen ikinä jumppatunneista käynyt. Yksi pelko taas selätetty ja mä tiedän, että musta on siihen kun mä vain haluan! Jes!

Ihanaa ja energistä viikkoa kaikille lukijoille! Huomenna jatketaan cardio-ohjauksen parissa :)



19 kommenttia:

  1. Huisin hienolta kuulostaa tää sun itsensä ylitys... Ehkä sie nyt uskallat sitten jo ajatella sitä Sh`bamiakin ja lesMillsin lisenssiä, mistä jokunen postaus sitten kerroit? :D

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kyllä se kieltämättä kävi mielessä. Jos mä tuostakin spinusta ihan kunnialla selvisin, niin ehkäpä siitäkin! ;)

      Poista
  2. Kiva kuulla, että ohjaus sujui hyvin vaikka jouduitkin lyhyellä varoitusajalla sinne :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Lyhyellä varoitusajalla kun lähtee ja ottaa riskin, ja jos onnistuu niin se fiilis on kyllä tuplasti parempi kuin suunnitellun ja valmistellun tunnin jälkeen! :)

      Poista
  3. Tosi kivalta kuulostaa tuo tunti! Mua välillä harmittaa ettei meillä ole lukkarissa tuollaisia eri teemoja spinussa. Ja paljon oot kehuja saanut ja varmasti olet ne ansainnut! Go Lauraaa! :)

    VastaaPoista
  4. Oho, mahtavasti oot uskaltautunut ottamaan haasteen vastaan ja vieläpä suorittanut sen kunnialla ja kirkkaasti läpi! Ei ois kyllä joka tytöstä astumaan tuosta vaan moisiin tappotunninvetäjän saappaisiin, awesome :)

    VastaaPoista
  5. Hei, mulla on sulle haaste mun blogissa :)

    VastaaPoista
  6. Jeejee, hyvä Laura! :) Tällaset varmasti kasvattaa ammattitaitoa ohjaajana!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kyllä ehottomasti! Nyt onkin käyty kaikki spinutasojen ohjaukset läpi, basicista tähän poweriin :)

      Poista
  7. Pakko sanoa et sulla on aivan ihanat hiukset!

    http://diamondsinthesky-iida.blogspot.fi/

    VastaaPoista
  8. kivanolonen blogi sulla ja oot tosi kaunis! :)

    VastaaPoista
  9. Tosi mukavaa luettavaa tämä blogi! :) Kiva, että ohjaus meni hyvin. :)

    http://unelmat-todeksi.blogspot.fi/

    VastaaPoista
  10. oispa kiva joskus iteki päästä sun pitämälle spinningtunnille, vaikutat tosi ihanalt ihmiselt :-)

    VastaaPoista
  11. Tykkään tosi paljon sun treenipostauksista, jään lukijaks! :)

    VastaaPoista
  12. vau ku oot kaunis! :)


    http://bambiza.blogspot.fi/

    VastaaPoista
  13. Kiva kuulla, että ohjaus meni hyvin. Ja miksikäs ei olisi mennyt. Olis kyllä niin huippua päästä joskus sun spinnitunnille. :)

    VastaaPoista

© Laura Annika 2019. Sisällön tarjoaa Blogger.
Theme Designed By Hello Manhattan
© Laura Annika