Slider

Adidas AdiPure Trainer

1/13/2013


Eilen oli taas aika käväistä treenikenkäostoksilla. Mulla on tapana vaihtaa kengät uusiin noin vuoden välein (viimeksi ostin kengät maaliskuussa 2012). Kovassa käytössä kenkien vaimennukset kuluu keskimäärin vuodessa loppuun. Usein kuluminen tapahtuu salakavalasti, eli ihminen ei itse huomaa tai tunne sitä, että kenkien käyttöaika alkaa olla ohi. Iskunvamentien kuluminen kun ei päällepäin kengästä näy mitenkään. Mulla alkaa nipistelemään tai vihlomaan jalkapohjaa hyppyjä sisältävillä tunneilla ja sillon tiedän että nyt on aika taas mennä ostoksille. Tuo vuoden verran per kengät pätee mulla justiinsa.

Suosituksenahan olisi, että omistaisi parit-kolmet kengät joita käyttäisi vaihdellen eri jumpissa. Opiskelijabudjetilla ei valitettavasti osteta useampia satojen eurojen ostoksia vuodessa, ja mä olen päätynyt käyttämään ihan yksiä kenkiä. Salin puolelle laitan joskus vähän vanhemmat kengät jalkaan, kun vaimennuksien kunnolla ei ole väliä. Näin jalka saa edes vähän vaihtelua jumppatunneilta tuttuihin kenkiin.

Tällä kertaa mukaan lähti Adidaksen AdiPure Trainerit. Tarkoituksena oli lähteä ostamaan alennuksesta kenkiä, mutta päädyinkin noihin normaalihintaisiin (99,90e). Ensin sovittelin Asicsen Gel Nimbuksia, sillä ne oli melkein sadan euron alessa (!!) mutta tietenkin kaikki mun koot olivat jo ehtineet mennä.. Myyjä sanoikin että ne menee alessa aina ekana. Mutta nämä Adidakset ovatkin ihan uusi tuttavuus! Aikaisemmin oon aina käyttänyt Nikeja. Pohja on lisäksi joustavampi kuin mun aikaisemmissa kengissäni, päkiän kohta taittuu lähes kaksin kerroin. Silti koko kengän pohja on vaimentava ja sopii myös hyppyjumppiin. Lisäksi kengät ovat yhtä kevyet kuin cheerleadingkenkäni Kaepat! Näillä ei combatin hyppypotkut tai attackin kerähypyt jää mataliksi ;)

Tänään lähden koejamaan näitä kenkiä salin puolelle yläkroppatreenin ja juoksumattoilun merkeissä. Vähän aikaahan aina menee, että ne kengät muovautuu omaan jalkaan sopiviksi ja siksi alotankin näiden kanssa salilla, etteivät ne pääse hankaamaan. Oon näistä kyllä niin innoissani, koska kerrankin mulla on oikeasti kevyet salikengät, jotka mukautuu niin bodyjamiin kuin combatiinkin! :)

Onko jollain muulla ko. treenikengästä kokemuksia? Mitä kenkiä te käytätte treenatessanne, ja vaihteletteko useampien treenkikenkien välillä?



18 kommenttia:

  1. Mulla on Adidas Sumbrah kakkoset :) Ite oon miettinyt et jos salilla käyttäis vanhoja kenkiä ja noita adidaksia sit salilla mut nyt oon kyl koko ajan käyttänyt noita adidaksia :D

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Joo kannattaa kokeilla vaihtelua! Varsinkin jos salin puolella ei tee hyppyjä ja vaimennusta tarvitsevia juttuja

      Poista
  2. Kiitos tästä kirjoituksesta, täytyy painaa tuo merkki mieleen sitten ku tulee aika ostaa seuraavat kenkulit :) Itselläni on lattiatunneille kahdet kengät joita vaihtelen, Asicsen täysvaimennetut kengät ja Niken Free kengät vähän kevyemmät. Ja käytän kans salilla välillä vanhoja jumppakenkiä kun eivät enää hyppimiseen sovi mutta muuten käyttöikää vielä on :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Mäkin oisin niin halunnut ne asicset mutta kun ei ollu kokoja! :( Ehkä ensi vuoden aleista.. (Normaalihinta 180e saa mut itkemään :D)

      Poista
  3. Tuota itsekin pohtii että kengät tulisi vaihtaa ohjaajana useammin ja olla monet parit olemassa.
    Hyvä että muistutat.:)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Niimpä! Mulla on toiminut tämä yhdet kerrallaan- periaate, ainakin vielä. :)

      Poista
  4. Mä en käy jumpissa tällä hetkellä ollenkaan (enkä oikeastaan ole koskaan muussa käynytkään kuin spinningissä). Nyrkkeilyssä mulla on kahdet erilaisetkengät, toiset tukevammat ja toiset joilla kehitän nilkan tukilihaksia..juoksuun/lenkkeilyyn on kahdet eri kengät. Salille menen treenistä riippuen joko sisäpelikengissä (harvoin) tai vanhemmilla juoksukengillä. Tanssiin on kans omat kengät, mutta se harrastus on nyt jäissä.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Salille tosiaan riittää myös vanhemmat kengät. Varmasti siinä lajissa mitä eniten harrastaa kannattaa olla ne parhaat kengät :)

      Poista
  5. Onpas näpsäkän näköset! Adidas on mulle kegissä tosi vieras merkki, kun ne on yleensä niin älyttömän kapeat, mutta äidillä on ja on ainakin tykännyt! Niket sopii lättäjalalle :D
    Mä oon ainaki ihan rakastunut niihin Free-kenkiin just sen kevyeden ja joustavuuden ansiosta, että uskon että tuut tykkämään noista! :)

    Mulla on käytössä freet ja niken vomerot eli juoksulenkkarit. Aluksi en tykännyt noista vomeroista niinkään vaan pidin niitä sen max kerran viikossa, mutta nykyään tykkään niitäkin käyttää ja käytän melkeenpä enemmänkin kuin free-kenkiä. Ne kun ostin että nuo freet säilyis käyttökelposena kauemman, kun ne ekat freet kulu jo kolmessa kuukaudessa.. :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Mullekin ihan uusi tuttavuus, mutta kokeilematta ei voi tuomita! Nää oli ihme kyllä mulle hyvät, vaikka mulla onkin tosi leveä jalka.

      Puhuttiin tänään just yhen kaverin kanssa, että nää taitaa olla Adidaksen vastine Free kengille. Aika lailla samat jutut löytyy näistä! Mutta toivottavasti käyttöikä ois vähän enemmän kun 3 kk ;)

      Poista
  6. Anonyymi1/13/2013

    mullakin oli aina aikasemmin ollu niket ennenku viime toukokuussa ostettiin mulle adidaksen sen climacool-malliston treenikengät, joita edelleen rakastan niin syvästi etten haluis vaihtaa niistä ikinä pois :-D on kyllä ollu parhaat kengät treeniin mitä ikinä on ollu! mun jalalle on meinaan aina vähän haaste löytää sopivat kun jalkaterä on tosi kapee ja lisäks omistan lättäjalat. mut noi on ihan täydelliset! :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Mä en oo aikaisemmin omistanu yhtiäkään adidaksia, mutta nää oli just sopivat, mullakin kun on lättäjalat ja tosi leveä jalka vielä :D Aika hankala kans löytää sopivia kenkiä

      Poista
  7. Anonyymi1/13/2013

    kivan näköset kengät ! Ittelläni pitää olla vähä tukevammat kengät combatissa ja attackissa, koska muuten jalkoihin tulee kaikkia kipuiluja..

    mut mitä teet vanhoille kengille noin tiuhasti ostat ? :) pitäis varmaa iteki.. :D

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Itseasiassa tämän harvemmin ei aktiivijumppaaja voi kenkiä ostaa, sillä niinkun tekstissä sanoin niin se vuos per kengät alkaa olla ihan maksimi ennenkun iskarit on ihan puhki. Ne jää sit kaappiin ja niinkun kirjoitin niin käytän niitä sit salin puolella.

      Poista
  8. Heii, tuli mieleen, että ettekös te voi ohjaajina laittaa kaikki treenikamat verovähennyksiin? Luulisin näin ja silloin tulisi herkemmin ehkä ostettua niitä paremmalla mielellä kun maksavat niin paljon ;) Vai oonkos nyt ihan väärässä... :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Hmm, tuota en ookkaan koskaan tajunnut Marissa, kiitti! :) Täytyy ottaa selvää tuosta kyllä!

      Poista
    2. Voikohan noita kenkiä kåyttää ulkonakin juoksussa?:)

      Poista
    3. Kaipa niitä voi. Aika kevyet iskarit niissä on joten totutteluun saattaa tosin mennä aikaa. :)

      Poista

© Laura Annika 2019. Sisällön tarjoaa Blogger.
Theme Designed By Hello Manhattan
© Laura Annika