Slider

Vuoden 2013 treeniyhteenveto

12/22/2013





Tein samanlaisen postauksen myös viimevuoden loppupuolella, ja ajattelin että voisi olla mielenkiintoista päästä taas näkemään vähän statistiikkaa siitä, kuinka paljon itse asiassa onkaan tullut treenattua niin tunteina kuin treenikerroissakin. Samaan kalenteriin Heiassa olen merkinnyt myös kaikki sairaspäivät, eli niitäkin pääsen vertailemaan vuosittain. Heiaa olen käyttänyt vuoden 2010 alusta asti, eli pikkuhiljaa alkaa olla kiva kun pystyy seuraamaan omaa menoa vähän pitemmälläkin aikavälillä. Tosiaan, pistän tähän kuvakaappauksena muutamat kohdat tämän vuoden treeneistäni. Tässä olevat treenit ovat viikon 50 sunnuntaihin asti merkittyjä, siitä eteenpäin treenattuja tunteja ei ole huomioitu!

Viimevuoden statistiikat näkyvät tästä postauksesta.










Tässä siis vähän tunteja, treenimääriä ja lajeja joita on tullut harrastettua. Selkeä ykkönen on tietenkin spinu, jota on tullut työn puolesta poljettua taas useamman kerran viikossa. Jami on tullut yllättäjänä kakkospaikalle, combat tippunut sieltä syksyn jumppakalenterien takia joissa se meni päällekäin omien ohjausteni kanssa. Eniten mua harmittaa pumppien määrä, joka aikaisempina vuosina on lähennellyt jopa sataa vuosikertaa- nyt määrä on vaivaiset 30 kertaa koko vuonna, apua...

Sairaspäivien määrät olen aina merkannut myös rehellisesti tuonne kalenteriin, ja niistä onkin koputettava puuta: tältä vuodelta sairaspäiviä on yhteensä kymmenen päivää?! Ihan uskomatonta. Muutamia parin päivän mittaisia flunssajaksoja tai muuta mahakipuilua, mutta ei yhtäkään pitempää tautia sairastettuna. Mä olen selittänyt tätä niin sattumalla kuin ehkä myös silläkin, että olen löytänyt itselleni optimaalisen treenimäärän: liika treenaaminen laskee vastustuskykyä, mutta sopiva taso taas nostaa sitä. Ehkä mä nyt menen niissä mulle hyvissä rajoissa. :)

Tuosta oranssien pätkien diagrammista vielä sen verran, että oranssit pätkät siis kuvastavat treenattuja tunteja, ja vihreä palkki tavoitetuntimäärää viikossa. Olen asettanut sen 7 tuntiin, ja tuosta onkin hyvin nähtävissä milloin se on täyttynyt ja millon mennään ali tai yli- ainakin kesällä on aika roimia tiputuksia huomattavissa. Toisaalta kesäkuussa oon treenannut yllättävän paljon, samoin alkuvuodesta! Ihan kivasti voin sanoa pysyneeni tavoitteissa.

Mulle Heia on kiva tapa pysyä ajantasalla omista treeneistä, ja saa sieltä kieltämättä puhtiakin treenaamiseen. Voi olla että kirjaamatta treenejä julkiseen päiväkirjaan voisi määrät olla vähän pienemmät kuin mitä ne nyt on. Olen aina heiasta tykännyt, ja jokaisen jumpan jälkeen orjallisesti sinne merkkailen, enpä muista koskaan jättäneeni kirjaamista välistä. (Jälkikäteenkin kun voi kirjata). Suosittelen kokeilemaan jos ette ole vielä jäsenenä!

Onko täällä muita statistiikkojen seuraajia ja tarkasti treenejä ylös kirjaavia? :D Erityisesti mua kiinnostaisi kuulla mihin te ketkä ette heiaa käytä kirjaatte treeninne ylös! :) 

7 kommenttia:

  1. Mullakin on useammalta vuodelta HeiaHeiassa liikunnat merkittynä. Hyvä verrata edellisiin vuosiin :) Täytyy kans tehdä niistä kooste vuoden lopussa.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Jep, se on kyllä tosi kätevää! Tykkään kanssa kun näkee myös sairaspäivien määrän.

      Poista
  2. Miten sait tuon kuvan heiaheiasta kopioitua noin nätisti tänne? =D En ole tekniikan ihmelapsi?

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Tietokoneen kuvankaappauksella, eli printscreen :)

      Poista
    2. Dodiiin! =) Kiitoksia! =)

      Poista
  3. Anonyymi12/31/2013

    Useita vuosia sitten, ennenkuin HeiaHeiaa oli keksitty, mä tein excel-taulukon jumppien ja muun liikunnan seuraamista varten: päivät alakkain ja vaakarivillä eri lajit tai lajiryhmät, jokainen kuukausi omalla sheetillään ja kk- ja vuosiyhteenveto kertyy samalla. Mä merkkaan myös, kenen ohjaajan tunnilla olen käynyt ja monesko hänen tuntinsa vuoden aikana siinä lajissa oli kyseessä. Ohjelman vaihtuessa merkkaan myös uuden ohjelman numeron silloin, kun olen ekaa kertaa siinä ohjelmassa.

    HeiaHeian otin käyttöön vasta 2013 ja laitan siihen "oikean" liikunnan lisäksi myös harvinaisemmat arkipuuhastelut esim. sienestämiset, ruohonleikkuut, lumityöt ym. jotka eivät kuulu kerrostaloasujan normaaleihin rutiineihin. Erään blogin perusteella huomasin, että HeiaHeiassa on kätevä seurata myös verenluovutuksia, koska siinähän pitää olla tietty aika väliä edelliseeen luovutuskertaan.

    Voin mainita, että esim. ikkunanpesu ei kuulunut vuonna 2013 top35-lajini joukkoon;) -Johanna

    VastaaPoista
  4. Löysin blogisi vasta nyt ja tämähän on täyttä asiaa ja samaa ajatusmaailmaa kuin itselläni liikuntaan ja ravintoasioihin liittyen. Eli ei oteta asioita pipokireällä vaan rennosti vaikka tehtäisiinkin "Tosissaan" :)

    Ja ihan aiheeseen eli HeiaHeiaan liittyen... Pitänee itselläkin tutustua tuohon tarkemmin. Joskus kokeilin, mutta en oikein lämmennyt sovellukselle. Kaikkien liikunta-aktiviteettien kasaaminen yhdeksi paketiksi kuulostaa kätevältä :) Ehkäpä nyt vuoden 2014 alusta tuota voisi alkaa käyttämään :P

    Oikein hyvää uuttavuotta sinullekin! :)

    VastaaPoista

© Laura Annika 2019. Sisällön tarjoaa Blogger.
Theme Designed By Hello Manhattan
© Laura Annika