Slider

SH'BAM 8

7/04/2012


SH'BAM ohjelma kasissa on tullut käytyä nyt kolmisen kertaa. Sen lisäksi olen pariin kertaan vetänyt ohjelman läpi itsekseni salilla, kun olen sen jo oppinut kokonaan ulkoa noiden kolmen kerran aikana! (Se kertoo hieman siitä, kuinka helppoa kenen tahansa on tulla shbamiin mukaan). Tosiaan, shbamista mulla ei hirveän paljoa ole kokemusta, suhteellisen uusi tunti kun kyseessä on. Tämä on nyt siis toinen ohjelma jota meidän salilla vedetään. Tykkään ohjelmasta yhtä paljon kuin edellisestä. Biisit ovat tasalaatuisen hyviä, muutama erottuu oikeen edukseen.
Nyt kun shbamissa on jonkin aikaa käynyt, huomaa eron sen ja jamin välillä. Ja kyllä sitä eroa onkin! Sh'bamissa kaikessa on kyse hauskanpidosta ja irrottelusta pieni flirtti silmäkulmassa. Jamissa taas päästetään tosiaan se tanssija irti ja vedetään vähän hankalampiakin koreoita. Molemmista tunneista tykkään yhtä paljon. Varsinkin tämän ohjelman myötä shbam on myös löytänyt tiensä mun suosikkien joukkoon.
Ohjelmaa on kokonaisuutena paljon hankalampi arvostella kuin jamissa, sillä ohjelman teemat on kovin irtonaisia. On latinoa, rockia, poppia, 70-lukua.. Kaikki mukana samassa paketissa 3-4 minuutin pätkiin laitettuna. Kyllä tämä toimii. Ja jokaiselle on varmasti jotain sellaista mistä pitää.
Mun ehdoton ykkössuosikki on vitoskappale, "Wet". Lantiota pääsee pyörittämään, ja mukana on samoja takakautta pyörähdyksiä kuin jamissa. (Teaserin kohta 0.25)Tästä biisistä oli kuulemani mukaan noussut maailmalla vähän haloota (kuunnelkaa biisin sanat, ja katsokaa koreografia) ja biisi olikin jouduttu filmaamaan uudestaan siistimpänä versiona. Ohjelmassakin tästä on näköjään vaihtoehtoisesti valittavana instrumentaaliversio ja siistitympi koreo. Mä silti tykkään, näin nuorena ihmisenä :D Aivan kuin klubilla olisi tanssimassa!
Toinen suosikki on seiskabiisi "Heaven is a place on earth". Alun käsisarja on hauska, ja kun päästään salin päästä päähän- juoksuihin, joihin otetaan mukaan vielä spagaatiloikat on siinä valmiina mahtava setti. Ja mukana lauletaan aina! ;)
Kolmas työbiisi josta tykkään erityisen paljon, on kappale 10 "Troublemaker" joka onkin monille radiosta tuttu. Koreografia voisi hyvin olla jamista, mutta silti yksinkertainen shbamiin sopiva. (Teaserin kohta 0-15)Tätä voisi kokeilla jumppasalin ulkopuolellakin. Kun tämän saa onnistumaan, tuntee itsensä niin tanssijaksi!
Myös jäähdyttelykappale on tosi mukava, mukana on sellaista vanhan ajan twistausta ja napsutuksia. Kappale päättyykin siihen, että twistataan ympäri salia ja liikutaan paikalta.
Kuten jamistakin sanoin, kannattaa tämäkin mennä testaamaan. Kaikille löytyy varmasti lempparibiisejä, koska kappaleita on yhdessä ohjelmassa monia ja jokaisessa eri koreografia. Tähän loppuun näytteet noista mun suosikeista!

Onko joku jo käynyt kokeilemassa/ menossa kokeilemaan? :)

8 kommenttia:

  1. Mie en tykännyt alussa bamista yhtään, mutta nyt se on yksi viikon kohokohtia melkein :D Jotenkin tosi letkee meno ja meillä on vielä niin huippuohjaaja, että hän saa luotua tunnille tosiaan jsut tuollsen "flirttimeiningin" ja se on menoa sitten! :D

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Mulla oli alkuun sama juttu, en oikeen lämmennyt. Mutta sitä sanotaan että käy ensin 10 kertaa ja sano sitten tuomio, ja mun kohdalla se on sitten positiivinen! :)
      Ohjaajalla on tossakin iiiso merkitys. Pitää osata luoda se oikea fiilis ryhmään, muuten koko tunnista menee aivan täysin maku!

      Poista
  2. Olen koko Sh'bamin tuominnut yhden kokeilukerran jälkeen mutta nyt olen kyllä alkanut miettiä että pitäiskö käydä uudestaan testaamassa. Nyt kun olisi aikaakin kun en vakitunneille ehdi ohjaajien lomapoissaolojen takia!
    Heh, oon vaan niin jäykkis että tuo Wet voisi aiheuttaa mulle ahdistusta vaikka nuori olenkin ;)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Mene ihmeessä! Mulla kävi combatin kanssa niin, että vasta oikeasti sen kymmenen kerran jälkeen hurahdin siihen täysin ja se olikin sitten menoa..;D
      Kunhan ei mieti liikaa miltä näyttää ja mitä tekee, antaa vaan mennä ja pitää hauskaa niin tuosta tunnista saa kaiken irti. Käyt kokeilemassa vielä ainakin pariin kertaan ja kerrot sit fiiliksiä, mielenkiinnolla odotan! ;)

      Poista
  3. Anonyymi7/06/2012

    mä olen käyny kans tossa uudessa ohjelmassa muutamaan kertaan ja tykkään kanssa. musta se viimenen biisikin (olisiko nimi joku no more tears?) on kans hyvä! noikin kaikki mistä kirjotit on kans hyviä!

    VastaaPoista
  4. Vitsi ku sä muistat tarkkaan noi biisit ja koreot. :D Susta tulee ihan varmaan viel tosi hyvä ohjaaja. :D Ite oon käyny tässä ohjelmassa jo varmaan 10 kertaa enkä silti muista ulkoa oikeestaan mitään siitä :D Muistaa kyllä silleen että osaa tehdä mukana, mutta en mä sitä ikinä pystyis yksin tekemään musiikkiin :D

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Haha :D Mulla oppimistekniikka on selvästi sellanen, että opin näkemällä ja kuuntelemalla. Melkein kaikki jumppaohjelmat jää aina parilla kerralla mieleen ;)

      Poista

© Laura Annika 2019. Sisällön tarjoaa Blogger.
Theme Designed By Hello Manhattan
© Laura Annika