Slider

Uutta kakkoskotia etsimässä

8/13/2014





Mun lukijani tietävät, mitä kakkoskoti-sana mulle tarkoittaa: salia. Kuten aikaisemmin kirjoitinkin, irtisanoutuminen omalta salilta oli mulle aika kova paikka ja nämä viimeiset pari viikkoa täällä ovatkin aika haikeita. Salilla on jotenkin kokoajan sellainen olo, että tuttu ja turvallinen jää pian taakse. Mielessä pyörii kysymykset siitä, tulenko löytämään uuden yhtä ihanan salin? Onko siellä yhtä hyvät ohjaajat ja laaja tuntitarjonta? Minkälainen yhteishenki jumppareiden kesken vallitsee? 

Suurin menoerä asumiskulujen lisäksi mulla tulee varmasti olemaan salikortti ja treenaaminen. Jollekin salille aion ottaa jäsenyyden, mutta se minne on vielä täysi mysteeri. Joihinkin vaihtoehtoihin olen jo tutustunut, mutta luultavasti puskaradion kautta paikan päällä kuulee sitten mistä ihmiset ovat eniten tykänneet. Myöskin unisport olisi vaihtoehto, mutta sitä harkitsen vielä. Kaipailisin enemmän ihan kunnon kuntokeskusta, samanlaista missä tähänkin asti olen käynyt. Onko jollain paikallisella kokemusta noista eri saleista? Antakaa ihmeessä vinkkejä jos vaan osaatte.


SATS olisi parin sadan metrin päässä mun asunnostani, matkakeskuksessa. Se olisi hyvä myös senkin takia, että mä en itse ole ikinä perustanut siitä että salilta joutuu tulla esim. julkisilla kotiin. Itse olen niin kuollut treenin jälkeen, että reissaaminen pitemmän matkan päästä kotiin ei tulisi edes kuuloon :D Varsinkaan kun autoa ei ole käytössä. Myös opiskelijan vesimaksun kannalta lähisali olisi helppo, kun samalla pääsisi suihkuun ja saunaan ja siitä nopsasti kotiin. :) Tuolta löytyisi myös kaikki lesmillsin tunnit, mm. combat, jami, pumppi, sh'bam ja gritit. Juuri passeli siis mulle! Kaikki missä mä olen tähänkin asti käynyt. 

Summa summarum: sali tulee olemaan yksi tärkeimmistä paikoista mulle uudessa kaupungissa. Sinne pääsisi aina hengähtämään, treenin pariin. Myöskin se treeniyhteisö on mulle todella tärkeä ja se, että siellä muodostuu tuttuja jumppaporukoita. Varsinkin alkuun kun varmasti ei vielä ole tutustunut ihmisiin eikä iltarientoja ole niin, olisi sali kiva tapa viettää aikaa iltaisin. Muutenkin sali on aivan välttämätön minne sitten ikinä menenkään :) Onneksi Jyväskylä on varmasti suomen liikunnallisin kaupunki ja täynnä mahdollisuuksia ja vaihtoehtoja!


7 kommenttia:

  1. Yliopistoliikunta edullinen ja laadukas, ja ennen kaikkea monipuolinen nyt kun se viime syksynä yhdistyi AMK:n kanssa korkeakoululiikunnaksi.
    Ite käyn ihan keskustassa positivella, hyvät opiskelijaedut, mutta tunteja ei oo ihan joka lähtöön, omaan tarpeeseen tosi hyvin silti. Toinen mistä oon kuullu hyvää, on kuntoportti, myöskin keskustassa sijaitseva naisten sali.

    Toivottavasti oma sali löytyy! :)

    VastaaPoista
  2. Anonyymi8/13/2014

    Suosittelen ehdottomasti Killerin liikuntakeskusta! Sieltä löytyy Les Millsit (paitsi ei Grit), crosstrainingia, cyclingia, kahvakuulaa, tanssitunteja, joogaa, yhteisiä sählyvuoroja, juoksukoulua yms. Ohjaajat ihan huipputyyppejä ja osaavia, hyvät tilat ja kulkuyhdeydet, Tällä hetkellä siellä on myös tarjous:4kk 29e/kk ja sen jälkeen normaalihinnat 12kk sopimuksella. Killerillä on todella hyvä asiakaspalvelu ja jäsenyyden voi laittaa myös ilman mitään varsinaista syytä katkolle niin halutessaan vaikka kesällä. Killerillä käy tosi eri-ikäistä ja kuntoista porukkaa, ihan Suomen tasolla menestyvistä kilpaurheilijoista perusjumppareihin, mutta ilmapiiri on silti tosi hyvä ja kannustava.
    Kuntoportilla olen myös käynyt, mutta siellä en viihtynyt. Tilat tosi ahtaat ja tuntitarjonta ei ollut mulle tarpeeksi monipuolinen. Les Millsejä ei ole myöskään. Kuntomaailmalla on sitten kanssa ne Les Millsit, mutta ehdottomasti Killeri on silti ainakin mun mielestä paljon monipuolisempi ja viihtyisämpi.

    VastaaPoista
  3. Mä käynn kuntomaailmassa josta löytyy lesmillsejäkin :) keskustassa ja seppälässä tilat

    VastaaPoista
  4. Aiotko jatkaa ohjaamista Jyväskylässä tai ootko hakenut siellä jollekin salille ohjaamaan?:)

    VastaaPoista
  5. SATS on kyllä kiva, se on iso ja salipuoli on ainakin tosi hyvä, ja pukuhuonetilat. Eilen kävin testaamassa Hippos-hallin salia (taitaa olla kunnallinen), joka paljastui aivan valtavaksi. Siellä oli myös paljon ihan ammattiurheilijoita treenaamassa, ja treenaamisen meininki oli just eikä melkein. Ryhmäliikuntaa ei kyllä ollut, mutta punttisalina ihan mahti, ja edullinen.

    VastaaPoista
  6. Anonyymi8/14/2014

    Kasasin vähän omia kokemuksia/kuulleita juttuja näistä jkl saleista:
    Killerin liikuntakeskus on vähän kaukana keskustasta, muuten kyllä huippu paikka!
    Kuntoportista oon kuullu hiukan negatiivista palautetta+ei lesmillsejä, samoten kun ei oo positivellakaan.
    Satsin tuntitarjonta on hyvä, mutta omaan makuun hieman liian ketjusalimainen, mutta uskon että siihenkin tottuis kun pitemmän aikaa kävis:) Tiiän porukkaa ketkä valinnu satsin vain sen takia että se on "tunnetuin", joten siitä ehkä tää fiilis jääny.
    Kuntomaailmassa aikasemmin käyneenä voin suositella paikkaa, siitä muodostu mulle se "kakkoskoti":) Paljon tunteja, kivat ohjaajat ja yhteishenki on hyvä. Miinuksena vähän huonohko kuntosali, eikä salilla ainakaan tietääkseni ole bodyjamia.

    VastaaPoista
  7. Kiitos todella paljon teille kaikille kommenteistanne! Tämä on blogin parhaita puolia, kun saa helposti apua kysymyksiinsä :) Sain teiltä hyviä vinkkejä ja googlettelinkin noita keskustan saleja. Täytyy käydä kaikissa tutustumiskäynnillä ja päättää sitten!

    VastaaPoista

© Laura Annika 2019. Sisällön tarjoaa Blogger.
Theme Designed By Hello Manhattan
© Laura Annika