Slider

Mulla on oma koti.

8/11/2014




Viikonloppu meni mökillä rentoillen vanhempien kanssa, sillä suuntasimme sieltä sunnuntaina Jyväskylään asuntonäyttöön. Tuurin, sattuman ja suhteiden kautta sain perjantai-iltana kuulla asunnosta, joka sijaitsisi aivan Jyväskylän ydinkeskustassa, kävelykadun tuntumassa. Kerros oli seitsemäs ja neliöitä lähes 40. Vielä kun 22 neliöinen asunto jota oli tarkoitus mennä katsomaan menikin alta olin täysin varma, että tuo kämppä olisi kuin mulle tarkoitettu. 

En meinannut pysyä aloillani kun pääsin kurkistamaan asuntoon sisään- se oli aivan ihana! Niin täydellinen mulle ja mun tarpeisiini. Melko iso vaatehuone, syvennys sängylle, parveke, kunnon iso keittiö ja juuri rempatut kylpyhuonetilat. Vaaleat seinät ja paljon ikkunaa. Mähän sanoin heti, että tämä on mun. Muualle en halua, enkä oikeastaan parempaa opiskelijana voisi edes saada. Vuokranantajakin sanoi, ettei kukaan kuka asuntoa on tullut katsomaan ole sanonut ei, eikä siitä oikeastaan muutetakaan kuin ainoastaan isompien neliöiden perässä pois. 

Nyt mulla on siis ihka omat 40 neliötä keskustan kattohuoneistossa. Siitä on salille matkaa parisataa metriä, samoin juna-asemalle. Kaikki on ihan lähellä ja vaikka iltaisin voi vain lähteä fiilistelemään keskustan kävelykadulle tunnelmaa. Terassit ja ravintolatkin löytyy suoraan alakerrasta. Yliopistolle matkaa on pari kilometriä, joka taittuu mukavasti polkupyörällä. Nyt ei muuta kun remppaamaan ja sisustushaaveita toteuttamaan- vihdoin mä saan täysin oman kodin!


Iloinen vuokralainen näytön jälkeen lounaalla Picnikissä :)



12 kommenttia:

  1. Anonyymi8/11/2014

    Onnea uudesta kodista! :)

    VastaaPoista
  2. Anonyymi8/11/2014

    Onnee uudesta kämpästä!:) missä salilla alat käymään?

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos! :) En osaa vielä sanoa, käyn useamman läpi ja mietin sitten siellä. Sali on mulle kuitenkin niin pyhä paikka ;) Matkakeskuksen SATS vaikuttaa kumminkin lupaavalta- ihan mun vieressä ja kaikki lesmillsit löytyy.

      Poista
  3. Anonyymi8/11/2014

    Onneksi olkoon, kuulostaa täydelliselle!

    VastaaPoista
  4. Voi miten ihanaa! Onnea uuteen kotiin ja opintoihin, toivottavasti viihdyt Jyväskylässä :) Kuulostaa aivan upealta (ja kalliilta :D) tuo kämppä! Nyt jos sanot että vuokrakin on edullinen niin saatan kuolla kateudesta... :D

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitoksia! :) No, sanotaanko että vuokra oli paikkaan ja neliömäärään nähden erittäin edullinen, mutta onhan se opiskelijan lompakon kipurajoilla :)

      Poista
  5. Anonyymi8/13/2014

    Onnittelut opiskelupaikasta ja tuo sun asunto kuulostaa aivan mahtavalta ! Opiskeluaika on ihanaa aikaa ja Jyväskylä aivan huippupaikka opiskella, kaupunki täynnä nuoria :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos! :) Mä olen kuullut Jyväskylästä opiskelupaikkana pelkkää hyvää. Uskon että tulen viihtymään oikein hyvin!

      Poista
  6. Anonyymi8/14/2014

    Maksaako sun vanhemmat sun vuokran vai meetkö töihin? :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Ihan itse maksan ja pärjään. Kyllä opiskelija voi tulla toimeen käymättä töissäkin. :) Sen enempää en raha-asioitani blogissa avaa.

      Poista

© Laura Annika 2019. Sisällön tarjoaa Blogger.
Theme Designed By Hello Manhattan
© Laura Annika