Slider

LesMills SH'BAM

5/20/2012

Lauantaina olinkin sitten ensimmäistä kertaa koskaan SH'BAMissa.
Alkuoletukset olivat, että se olisi tylsää, koska koreografiat ovat helpompia kuin jamissa, ja ne vaihtuvat jokaisessa kappaleessa uusiin. Useasti on myös netissä nähnyt keskusteltavan siitä, kuinka säpäm on "lesmillsin kopio zumbasta" ja "lesmills haluaa vain rahaa tällä uudella konseptilla". Minä kumoan kaikki nuo väitteet, ja tunnustan että omistakin ennakkokäsityksistä oli pakko luopua ja todeta että sehän on aivan sairaan kivaa! 45 minuuttia lensi kuin siivillä, ja mulla tehot nousivat jopa kovemmiksi kuin jamissa. Tämä johtuu siitä, että sarjat ovat yksinkertaisia, jolloin tehoja on helppo lisätä liikkeisiin alusta alkaen. Biiseissä oli paljon hyppyjä, juoksua, shufflingia jne. jotka nekin nostattavat sykettä kiitettävästi.
Liikkeet olivat naisellisia, ja musiikki aivan mahtavaa. Monet liikkeistä sopisivat klubeillakin kokeiltavaksi. (Täytyy kyllä tähän todeta, että jamin musa silti peittoaa säpämin tracklistit.) Tällä tunnilla jokainen todellakin löytää itsestään tanssijan ja takuuvarmasti lähtee tunnilta hiki pinnassa, hymy huulilla :)
LesMillsin sanoin;
Come as you are, leave as a star!



 

Oletteko te käyneet kokeilemassa?

12 kommenttia:

  1. Joo mä käyn kans pari kertaa viikossa Sh'bamissa ja oon ihan rakastunut siihen! Suosittelen kaikille ;)

    VastaaPoista
  2. Miulla on ihan sama juttu tehojen kanssa, koska 45 minuutein Sh'bamissa menee enemmän kaloreita kuin tunnin BodyJamissa. Sykkeetkin nousee ajoittain jopa 200 pintaan. Ite tykkään kanssa paljon, ainoa miinus on että samat liikkeet pitkälti toistuu ohjelmasta toiseen - tanssissa olisi kivempi vähän enemmän vaihtelua.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Joo mulla tais olla kanssa maksimisyke siinä shufflingissa 185! Mä olen käynyt vasta niin vähän etten osaa sanoa kuinka nopeesti kyllästyy.. Mutta nyt täytyy ainakin käydä kun pääsin niin vauhtiin :)

      Poista
  3. Anonyymi5/21/2012

    Mikä osio liikuntapiiraassa on sinulle heikko? Mitä urheilua et osaa? Mikä ei kiinnosta?

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Hmm, vaikea kysymys koska koetan ihanteen mukaan pitää kaikki osa-alueet tasapainossa. Käyn salilla maksimivoimaa, pumpissa kestävyyslihasvoimaa, aerobisilla tunneilla hapenottokykyä ja venyttelen 2-3 kertaa viikossa ja taivunkin ylivenytyksiin ja spagaateihin helposti cheerleadingtaustani takia.
      Mua ei kiinnosta joukkuepelit yhtään. Pesäpalloa, beachvolleyta ja lätkää tykkään kyllä pelata. Kesällä nyt tuleekin biitsiä pelattua useamman kerran viikossa.
      Mutta niinkun kaikessa elämässäni, koetan pyrkiä tasapainoisuuteen ja hyvään suoritukseen kaikilla osa-alueilla. :)

      Poista
    2. Anonyymi5/22/2012

      Peruskestävyysharjoittelu?

      Poista
    3. Kunnossa on älä huoli :)

      Poista
  4. Hih mä sanoin että tää on aivan mahvata tunti <3
    Sen kun vetää lauantaina täysiä niin jalat vaan tutisee BodyJamissa :D

    VastaaPoista
  5. Hehe, musta taas koreo oli vaikeampi ;) En tiedä mikä mulla sitten meni niin pieleen tämän sh'bamin kanssa, että en meinannut millään pysyä mukana :D Jotenkin tuntui, että jamin suhteen noista mun muista tunneista on ollut enemmän hyötyä tai että niissä on enemmän samankaltaisuuksia. En tiedä, oonko ihan totaalisen hakoteillä tämän analysointini kanssa, mutta siltä se tuntui (ehkä) :D

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Haha :) Musta se konsepti alunperin oli se, että tehdään yksinkertaisempia liikkeitä, kuin jamissa jotta nekin ketkä pelkää hankalia koreoita löytävät itsestään tanssijan. SATSin sivuilta säpämin kuvauksessa; "Tällä tunnilla voit yksinkertaisesti treenata itsesi kuntoon" :D Mutta tietenkin mielipiteet ja tuntemukset vaihtelee henkilökohtiasesti! Mun henk. koht suosikki silti näistä kahdesta on ja aina tulee olemaan jami ;)

      Poista
  6. Tykkään ihan älyttömästi tosta sh'bamista enkä millään meinannu kyllästyä vaikka kävin siinä jopa kahdesti viikossa! Mulla ei meinaa pysyä mitkään askelsarjat päässä, ja monimutkasten liikkeiden tajuaminen on aika hidasta mutta tossa pysyn kartalla. Kiva että löytyy ees yks sellanen tunti josta lähen hikisenä ja onnellisena siitä että oon osannu jotain;) Jamissa tulee välillä turhautunu olo kun joku liike ei luonnistu ollenkaan. Siinäkin kyllä kun on käyty nii rupee vähän paremmin oppimaan..:):)

    Ja kiva blogi, mielenkiintosta tekstiä!:)

    http://coolerthanme-veera.blogspot.com/

    VastaaPoista

© Laura Annika 2019. Sisällön tarjoaa Blogger.
Theme Designed By Hello Manhattan
© Laura Annika