Slider

Juoksemaan!

2/27/2014




Nyt kun säät ovat lämmenneet aivan älyttömästi, on samalla tiet sulaneet kaikesta lumesta ja jäästä. Aurinkokin paistelee, ja ilma on sopivan raikas. Mulla on iskenyt kaiken tämän johdosta hirvittävä juoksuinto. Tänään oli tarkoitus lähteä vuoden ensimmäiselle ulkolenkille, mutta vesisade pilasi mun ideani.. Ehkä huomenna sitten uusi yritys ;)

Lämpötilat alkaa tosiaan olla sitä luokkaa, että ulkona pärjää kuoritakilla, kesälenkkareilla ja trikoilla. Mä olen tyypillinen kausijuoksija, joka juoksee ainoastaan sään salliessa ja sopivan lämpimällä. Talvipakkasilla mua ei saa ulos ei sitten millään! Siksi tämä aikainen kevät onkin mulle ja juoksukaudelleni täysin ihanteellinen, sillä siitä on näköjään tulossa pitempi kuin yleensä. Mahtavaa! Ja syksyn HMR-tavoitekin varmasti kiittelee. :D

Fiiliksiä ennen viime vuoden koitosta!


Täksi vuodeksi olen saanut houkuteltua jo ainakin yhen uuden juoksijan mukaan elokuun viimeisen viikonlopun haasteeseen- Noora! Toin meille molemmille Stadiumista kutsut tapahtumaan, muistuttelemaan tulevasta tavoitteesta. Haastan myös joka ikisen siellä ruutujen takana tänä vuonna mukaan HMR:ään. Juoksutapahtuma on täysin ainut laatuaan, sitä fiilistä ja kanssajuoksijoiden tsemppiä ei voi saavuttaa missään muualla. Kannattaa tulla vähän kauempaakin kokemaan tuo, ehdottomasti! 

Mun tämän vuoden juoksutavoitteeni ovat vahvasti tuon HMR:än määrittelemät. Peruskestävyyttä pitäisi parantaa ja huimasti, sillä suurimman osan aerobisestani teen kovatempoisissa jumpissa ja lenkeilläkin tulee juostua lähes aina verenmaku suussa. Pitkiä ja hitaita lenkkejä lisää siis. Samalla kuitenkin myös vauhtikestävyyttä parantaen, joka on sitten kympin matkalla kovassa testissä. Parina vuonna olen päässyt täsmälleen samaan tulokseen, ja nyt olisi mahtavaa saada nitistettyä sitä ainakin muutamalla minuutilla vielä lisää.



Mikään ei vaan ole niin hyvä fiilis kuin se, että laittaa kuulokkeet korviinsa, hengittää raikasta ilmaa ja saa täysin omassa rauhassa juosta vaihtuvien maisemien läpi. Tätä on taas kaivattu. 

Oletteko te jo avanneet juoksukautenne, vai juoksetteko vuoden ympäri? Millaisia tavoitteita muilla on juoksun suhteen, tapahtumia jne? :)

17 kommenttia:

  1. Luin noi kaksi ekaa kappaletta ja ajattelin samalla "Tää näyttää olevan aikamoista piilopiikittelyä mun suuntaan...".
    Sitten luin eteenpäin ja totesin, ettei tässä enää mitään salaista ole :D
    Ilmeisesti se on nyt julkisestikin kiinnitetty. Että "no way out"!
    Kröhöm siis enhän mä tosiaan ole yrittämässä ulos tästä diilistä tai mitään...!!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Piilopiikittelyä ei tuossa tekstissä ollut, ihan itestäni kirjotin :D Mutta ajattelin pistää sutkin ihan nimellä tähän niin että julkiset paineet on nyt sit onnistua! ;)

      Poista
  2. Juoksen vuoden ympäri, huhtikuussa olisi tarkoitus mennä parantamaan aikaa puolimaratonille. :) Täysmaratonkin on haaveissa...

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Puolimaratoni on myös munkin haaveissani, jos vielä enemmän juoksusta innostuisin.. Se on jo huima saavutus, täysmaratonista puhumattakaan!

      Poista
  3. On kyllä ihanaa, kun kevät näyttää tulevan jo aikaisemmin ja pääsee jo juoksemaan! Itsekään en siis todellakaan mikään talvijuoksija ole... Mulla tuon Midnight runin lisäksi tulossa puolimaraton Helsinki City Runissa. Tsemppiä lenkkipolulle! :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Niimpä, lenkkipolut kutsuu! Kiitos tsempeistä ja sulle myös! :)

      Poista
  4. Mä olen nyt jo kolmisen viikkoa käynyt säännöllisesti ulkona lenkillä, ihan kiva että lumet suli tänä vuonna jo ajoissa.. Muahan ei siis myöskään kovilla pakkasilla saa ulos ;) Tavoitteena on juosta kesäkuun alussa puolimaraton Englannissa, elämäni eka juoksutapahtuma!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Oi, sun tavoitteesi kuullostaa ihan huimalta! Itsellä olisi myös mielessä joskus mennä juoksemaan Midnight Run vaikkapa Tukholmaan. :)

      Poista
  5. Mua taas ei saa lenkille, ei sitte millään. Vihaan sitä yli kaiken :D reippaat kävelylenkitki jää mulla max neljään kertaan vuodessa, heh.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Voi olla, ettet oo löytänyt omaa tapaasi juosta. Aluksi paljon peruskestävyyttä ja siitä pikkuhiljaa eteenpäin. Liian rankalla aloituksella saa kaiken innon tapettua, nimim. kokemusta on!

      Poista
  6. Mä juoksen nyt varmaan neljättä talvea ulkona! En malta lopettaa juoksemista talveksi, ja musta se ei oo sisällä yhtään kivaa! Tää talvi on ollut lenkkeilijän unelma, kun on ollut niin lämmintä. Tosin tykkään juosta lumella, ja nyt sitä ei oo hirveästi päässyt harrastamaan. Viikonloppuna olis taas tarkoitus juosta pitemmin, jes! :) Perus HCR ja Midnight Run ohjelmassa, ja sit uutena Vaarojen maraton jaaaikkks! ;) Tsemppiä sulle lenkkeilyyn! Kyllä ne hitaat lenkit palkitsee! :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Tämä talvi on varmasti ollut talvilenkkeilyllekin poikkeus. Mun kroppani ja erityisesti keuhkoni eivät vaan tykkää siitä pakkasesta :( Oon sen verran kuitenkin kesäihminen. :D
      Kiitos sinullekin tsempeistä ja samoin sulle! Nähdään Midnight Runilla ;)

      Poista
  7. Täällä kans kausilenkkeilijä ilmottautuu! :D Juoksu ei oo mikään mun ykkösjuttu, mut aina kun siihen vauhtiin ja lenkkivireeseen pääsee ei tunnukaan enää niin typerältä. Ei olis yhtään huono tavote toi HMR!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Lähe ihmeessä meiän haasteeseen mukaan ja juoksemaan syksyllä! :D Jos ja kun asettaa itelleen jonkun konkreettisen tavoitteen, sujuu treenitkin paljon paljon helpommin ja tehokkaammin!

      Poista
  8. Anonyymi3/01/2014

    Mä juoksen ulkona ihan ympäri vuoden - siis en vihaa MITÄÄN enempää kun salilla juoksumatolla juoksemista! ;-D Tulee ihan hirvee tuskanhiki eikä maisematkaan vaihdu mihinkään...

    Oon kans nyt ajatellu osallistua vihdoin ja viimein tohon Midnight Runiin, joka vuosi se on kyllä pyöriny mielessä mut aina se on jotenkin vaan jääny... Oon entinen kilpaurheilija ja nimenomaan just juoksua on tullu aktiivisesti harrastettua, mut viime vuosina oon vaan lenkkeilly aika kevyesti ja ihan pelkästään huvin ja kunnon ylläpitämisen vuoks. Sen takia oliskin just kiva ilmottautua johonkin tollaseen tapahtumaan niin näkis vähän et mikä se oma taso tällä hetkellä oikeesti onkaan, ja sais taas myös ehkä vähän lisämotivaatiota tehokkaampaan juoksemiseen :-)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Oon sun kanssasi siitä ihan täysin samaa mieltä, että juoksumatto on erittäin puuduttava mesta! :D Maisemat ei vaihdu eikä konkreettisesti tunne tekevänsä mitään, musiikki sentään auttaa vähän. Tänään kävin ulkona ekalla lenkillä ja ai että se oli niin paljon ihanampaa!

      Kannattaa ihmeessä tulla Midnight Runiin! Mulle ei edes makseta tästä hekuttamisesta, mutta musta tuo tapahtuma on vaan niin ainutlaatuinen ja erilainen kaikkiin muihin liikuntatapahtumiin verrattuna että se on pakko kokea. Mä en yleensä ole kovin kilpailuhenkinen, mutta HMR on pakko käydä joka vuosi juoksemassa ja haastamassa siellä itseään! :)

      Poista
  9. Ihana uusi blogilöytö!! :) täällä ollaan menossa Tukholmaan. Kevät siis täynnä juoksua! :)

    VastaaPoista

© Laura Annika 2019. Sisällön tarjoaa Blogger.
Theme Designed By Hello Manhattan
© Laura Annika