Slider

Näytetunnin viimeistelyä ja pohdintaa

6/03/2012

Päättärit menivätkin sitten oikeen muksasti ystäväporukalla, johon liittyi sitten iltaa myöten säännöllisen epäsäännöllisesti lisää porukkaa. Tanssittiin ja juhlittiin 4 asti aamulla, mutta heräsin silti tänään jo kahdeksan jälkeen aivan pirteänä. (?) Vedinkin sitten itsekseni salilla näytetunnin toista kertaa. Pikku korjailuja vieläkin joidenkin biisien koreoihin ja täytyy vähän hidastella tempoja. Se on totta, että basictunnin tekeminen on se kaikista vaikein homma! Kokoajan meinaa karata temmot ja vastukset käsistä ;)

Kun lämpät oli spinussa otettu sopivasti, kävin vetäsemässä sukkikset ja balettisukat jalkaan, sortsit, ja rytmisen paljettitopin päälle. Isi kiltisti poltti mulle levyllisen ihania treenikappaleita, mukaanlukien Oskar Merikantoa, Tchaikovskya, Amelién leffamusaa sekä joutsenlampea. Olin taas ihan intopinkeenä pitkästä aikaa treenailemassa rytmistä! 
Monet ihmettelee, että mikä siinä lajissa mua niin kiehtoo. Noh, rytminenhän on valittu mm. maailman kauneimmaksi urheilulajiksi. Eikö se jo kerro jotain? Kun oppii koreografian, ja tanssii sitä yksin avarassa salissa ihanan musiikin soidessa taustalla, on aika lähellä tunnetta lentämisestä.
Rytminen on sekoitus naisvoimistelua, balettia ja akrobatiaa sekä tanssillisia piirteitä, joten se on monipuolista vastapainoa painoharjoittelulle ja combatille. Sen avulla pysyn notkeana ja motivaatio yrittämään kokoajan vain korkeammalle, pidemmälle ja venyvämmäksi pysyy yllä.
Minusta ei tällä ruumiinrakenteella olisi koskaan voinut tulla kilpatason voimistelijaa tai ballerinaa, vaikka niistä salaa vieläkin haaveilen.. :) Silti kaikista parasta on, kun treenaamaan voi mennä juuri silloin, kun inspis iskee. Yksin harjoitellessa saa aikaa omille ajatuksille ja se, että keskittyy vain liikkeeseen on jotain, mitä ei voi ymmärtää kokematta.

Tämän kesän sporttilupaus itselleni olikin, että haluan löytää liikunnasta uusia ulottuvuuksia.
Missä muodossa se sitten onkaan mahdollista. Rytmisen voimistelun aktiivisemmalla harjoittelulla (kun aikaa ja salitilaa päivisin on), kokeilemalla uusia lajeja spontaanisti sekä ehkä näistä tärkeimpänä- päästä kokeilemaan jumppaamista siellä asiakkaiden peilikuvana.. :) 
Näiden syvällisten pohdintojen myötä haluan kannustaa muitakin asettamaan itselleen jonkin uuden lupauksen kesän ajaksi, ja kokeilemaan rohkeasti niitä lajeja, mistä haaveilee.

Voimakasta ja energistä alkavaa viikkoa!




11 kommenttia:

  1. Anonyymi6/03/2012

    ei nyt liity aiheeseen mut oon pitkään sun tekstejä lukiessa kiinnittänyt huomiota noihin tummennuksiin. Aivan ihana idea! ne auttaa lukemisessa, kiva kun teet noin jatka samalla lailla :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. hahah kiitos :D! En oikein itse edes tiedä mistä se idea lähti, mutta jostakin syystä tykkään vain laittaa noin ;D

      Poista
  2. Anonyymi6/03/2012

    jotenkin ihanasti kirjotettu postaus, niinkun sulla aina! Muutenkin kiva lukee sun blogia kun vaikutat tän perusteella aika samanlaiselta kun minä :)
    Mä just tänään etin kaikkea uutta kesäks ja nyt oon ainakin menossa kokeilemaan street dancea josta oon haaveillu monta vuotta! Ja lisäks aion kokeilla ainakin joogaa ja pilatesta (+ aion vihdoinkin saada sen spagaatin!)ja kaikkea mitä ikinä keksinkin! Ihan paras kesä tulossa :D hahhah oon täällä ihan innoissani :D

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Voi kiitos! :) On kiva löytää samanhenkisiä ihmisiä, sillon pääsee tällanen treenihullukin omiensa joukkoon.. ;D
      Hienoa, että oot ottanut tavotteeksi sen spagaatin! Tulehan kertomaan edistymisestä aina välillä, mielenkiinnolla kuulen! :)

      Poista
  3. Täällä toinen yhtä pitkistä yöunista "nauttinut". En ymmärrä mikä tuossa on, että kun oon ollut juhlimassa ja mennyt vasta myöhään aamuyöstä nukkumaan niin herään kuitenkin aina tosi aikaisin ja ihan pirteänä?! Vasta näin illasta iskee sitten se armoton väsymys. Kivaa alkavaa viikkoa siullekin! :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Niimpä! Ja tämähän ei siis ollut poikkeus, vaan mulla kanssa tosiaan melkein aina käy näin.. :D Päivällä alkaa väsy painaa, iltaa myöten se taas häviää ;D

      Poista
  4. Anonyymi6/04/2012

    Heei meillä on haaste sulle meidän blogissa :)

    VastaaPoista
  5. Ihana toi sun banneri!! (:

    VastaaPoista
  6. mooi! löysin linkin sun blogiis sattumalta ja rupesin lukeen vähän tarkemmin ja sit tuli sellanen fiilis et mun on PAKKO liittyä sun lukijaks, mutta sit ku yritin liittyä ni se ei antanukaa mun liittyä ja vasta sit tajusin et mähän oon sun lukija jo :D mihinköhän oon sun blogis kadottanu, nyt on kyl pakko lisätä suosikkeihin :D

    www.fuckthetrouble.blogspot.fi

    VastaaPoista
  7. Tsemppiä alkavaan uraan!

    VastaaPoista

© Laura Annika 2019. Sisällön tarjoaa Blogger.
Theme Designed By Hello Manhattan
© Laura Annika