Slider

HeiaHeia-statistiikkaa

10/14/2012

Aloitin tänään heti ensimmäisenä aamulla kirjoittamaan koneella kurssitöitä, joita on jo näin viikon jälkeen kertynyt aika pinkka.. Terveystiedon itsenäisen kurssin suoritus tuo mukanaan vielä mukavasti lisää esseitä listan jatkoksi.. Noh, reilussa kahdessa tunnissa sain ne kaikki sitten rutistettua alta pois, joten nyt voi taas hetken hengähtää.
Aloinkin tuossa Heian normaalin päivityksen keskellä katsomaan menneen vuoden statistiikkojani. Olen tosi tunnollinen Heian käyttäjä, ja tykkäänkin sovellukseta aivan älyttömästi. Mukana on kaikki liikuntakerrat vuoden varrelta ja sairaspäivien määrätkin löytyvät sieltä kätevästi.
Aloin vertailla viime vuotta 2011 ja tätä vuotta. Aloitin Heian pitämisen helmikuussa 2011, ja siitä lähtien olen pitänyt sitä ihan koko ajan. Huomasin, että olen ollut hurjasti enemmän sairaana kuin viime vuonna, ja liikuttuakin on tullut vähemmän kuin viime vuonna. Äitini, joka on terveydenhoitaja, sanoi kumminkin että tuo sairastelumäärä jota tänä vuonna on ollut, on vielä aivan normaali. Viime vuonna olen sitten vain sattunut pysymään terveempänä kuin nyt.
Liikunnan määrässä huomaan lukion vaikutuksen: toisella paikkakunnalla ravaaminen ja koulutehtävien lisääntyminen, sekä koeviikot ovat tehneet tehtävänsä. Koeviikoilla saatan jättää liikunnan kokonaan, tai vähennän sitä puoleen. Kun päivät menevät puoli viiteen ja siihen matkat päälle, ei tuplatuntien vetäminen ole ajankäytön rajallisuuden takia mahdollista. Mutta muutos kuuluu elämään, ja mielestäni olen ihan yhtä vireä ja kunnossa kuin silloinkin.
Hauskaa Heiassa on myös, kuinka näkee suosituimmat lajinsa ja kuinka paljon niissä on tullut käytyä. Mulla pumppi on selvä ykkönen, ja eroissa huomaan, että tänä vuonna spinua on tullut vedettyä enemmän kuin viime vuonna. Tämä johtuu tietenkin siitä, että olen reenaillut omia spinujani ja olen alkanut ohjaajaan, joten määrätkin tietenkin nousee.

Käytättekö te Heiaa? Jos niin miksi, tai miksi ette? 
Mä suosittelen ainakin kokeilemaan. Joillekin se sopii, joillekin taas ei. Tähän loppuun vielä screenshotteja mun Heiastani:

Vuoden 2011 treenit yhteenvetona (Helmikuusta eteenpäin)

Vuoden 2011 treenitunnit ja sairaspäivät helmikuusta lähtien.
Vuoden 2012 treenit tähän päivään mennessä
Vuoden 2012 treenitunnit ja sairaspäivät tähän päivään mennessä.


12 kommenttia:

  1. Mä käytän kanssa tosi aktiivisesti HeiaHeiaa, se on tosi kiva just jälkeenpäin katsoa statseja ja kyllähän se myös kannustaa vielä lähtemään sille viikon viimeiselle lenkille jos tavoitteesta vielä joskus sunnuntaina sattuu jotain puuttumaan :) ja ehkä myös kannustaa suunnitelmallisuuteen, kun miettii aina viikon alussa vähän mihin kaikkialle saisi ne viikon liikuntatunnit sijoitettua!

    http://inmotionblogi.blogspot.fi/

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Joo, mullakin se innostaa vielä tekemään jotain jos tavoitteesta puuttuu! Mutta sillon tietenkin tavoitekin pitää asettaa realistiseksi :D Ja se on myös hyvä just suunnitteluun, että treenejä voi merkitä tulevaisuuteen :)

      Poista
  2. Mulla on ainakin toi heiaheia toiminut hyvin. Olen oikeasti motivoitunut liikkumaan ja kyllä kun katsoi sitä ensimmäistä viikkoa, jonka olin heiaheiassa, niin ymmärsin varsin hyvin, miksi olen lihonut 5 kiloa :D

    Sun palkit näyttää hienoilta, itellä puolet matalampia :D

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Heia todellakin voi olla myös sellanen "herättäjä" kun näkee mustaa valkoisella omista liikkumisistaan. :)

      Poista
  3. Anonyymi10/14/2012

    mä joskus tein ton heian, mut poistin sen saman tien. itelleni ei sovi ollenkaan tollanen, alko vaan ahdistaa ja stressaa ja ku mulla ei tavotteet pysy muutenkaan järkevissä mitoissa niin toi ois vaan lisänny vettä myllyyn... :D mut kaikki ollaan erilaisia :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Jännä kuulla tällanenkin näkökanta :D Mutta jokaiselle sopii just niin eri jutut!

      Poista
  4. Heiasta on kyl tosi mielenkiintosta seurata noita tilastoja! Ja hauskaa nähdä sunkin tilastoja, et millasta treeniä oot tehny :) Mullakin on muuten pumppi ykkösenä! ;) Mikä on siinä mieles hassua, et pumppi tulee kivousjärjestykses kuitenkin attackin, combatin ja stepin jäljessä..

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Niimpä mulla sama juttu! Pumppia menee meillä niin usein, päivittäin että sinne päätyy aina jotenkin helposti... :)

      Poista
  5. heiaheijasta näkee niin konkreettisesti mitä on tullu tehtyä millonkin ja siitä tykkään erityisesti ! jos sitä jaksais pitää useemman vuoden niin olis hieno nähä miten on tullu liikuttua :-)

    tuli mieleen, että käytätkö kuinka paljon proteiinijuomia tai mitä mieltä oot niistä ? :-)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Niimpä! :) Ja itseasiassa noista protskuista mulla on valmiina postaus, katotaan millon saan julkaisuun... :)

      Poista
  6. Mä tykkään kans täyttää Heiaa ja teenkin sitä aina tosi uskollisesti. Mun mielestä on niin mahtava nytkin katsoa, että olen tänä vuonnakin jo liikkunut 300 tuntia + hyötyliikuntaa vaikka treenivuosi on ollut tosi katkonainen, kun on sattunut ja tapahtunut :D Olen treenannut varmaan viitenä viime vuonna yhteensä ton verran ;) Harmittaa, että vasta viime joulukussa aloin sitä täyttämään!

    Mulla on pyöräilyn jälkeen sali kakkosena. Sitten tulee kävely ja sitten vasta combat ja yhdellä kerralla vähemmän pumppi. Ja onpa tuolla neljä lajia joita on tullut tehtyä vain kerrankin... ei oo oikeen balancet ja sh'bamit iskenyt ;) ...toi painokäyrä on kyllä ainut joka pilaa mun hienon heiaheia profiilin ;)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Noni! 300 tuntia tälle vuodelle on jo aika kiitettävä määrä ;)
      Multakin löytyy näitä yhden kerran lajeja vaikka kuinka paljon; afrotanssi, salamapallo... useimmat kumminkin lukioliikunnassa pakollisia kokeiluja olleet :D

      Mä en ole sitä painokäyrää koskaan täyttänyt, koska en laihduta. Muutenkaan en oikein vaa'alla käy.. Olis kyllä kiva jos heiaan saisi mitat (cm) merkittyä!

      Poista

© Laura Annika 2019. Sisällön tarjoaa Blogger.
Theme Designed By Hello Manhattan
© Laura Annika